اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ابوظبی: به راهکار دو دولتی بر اساس مرزهای 1967 پایبندیم

امارات عربی متحده با اشاره به فواید ادعایی صلح با صهیونیستها، مدعی شد که این کشور به راهکار دو دولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شریف پایبند است.

ابوظبی: به راهکار دو دولتی بر اساس مرزهای 1967 پایبندیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امارات عربی متحده در جلسه شورای امنیت که برای «وضعیت خاورمیانه از جمله فلسطین» برگزار شد، ادعا کرد که «شورای امنیت باید از فرصتی که توافق ابراهیم برای صلح تاریخی فراهم کرده، به منظور از بین بردن توقف فرآیند صلح استفاده کند».

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، ابوظبی در این نشست مدعی شد که «همیشه به راهکار دو دولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شریف بر اساس قطعنامه‌های ذیربط سازمان ملل پایبند» است.

امارات در این بیانیه تأکید کرد، کاهش تنش، ایجاد کانال ارتباطی و تقویت دیپلماسی به عنوان نقطه ثقل حل تنشهای کنونی اهمیت دارد و باید برای برقراری صلح و ثبات و ایجاد شکوفایی در خاورمیانه، در تفکرات خود بازبینی کرد.

بر اساس این بیانیه، با وجود جنگ در یمن و سوریه، ولی درگیری فلسطینی-اسرائیلی، در مرکز درگیریهای خاورمیانه قرار دارد و به همین دلیل، امارات، توافق صلح را با رژیم صهیونیستی در 15 سپتامبر 2020 امضا کرد تا «با متوقف کردن الحاق [کرانه باختری]، راهکار دو دولتی را حفظ کند».

این ادعا در حالی از سوی امارات مطرح می‌شود و توجیه این کشور برای صلح با صهیونیستهاست که هم مسئولان صهیونیستی و هم مسئولان فلسطین تأکید کرده‌اند که طرح اشغال کرانه باختری به قوت خود باقی است.

وزارت خارجه فلسطین نیز تأکید کرد که گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی، حتی یک لحظه نیز متوقف نشده است و صهیونیستها در حال اجرای گام به گام طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» هستند (جزئیات بیشتر).

امارات با بیان اینکه صلح با صهیونیستها، «به منطقه فرصت خواهد داد تا در مسیر ثبات و شکوفایی حرکت کند»، در پایان از جامعه بین‌الملل خواست که در حمایت از ملت فلسطین، ثابت قدم باشد.

در واکنش به توافق امارات و صهیونیستها، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد و تاریخ، کسانی را که روابط خود را با صهیونیستها عادی کردند، نخواهد بخشید.

هنیه گفت که توافق امارات با رژیم صهیونیستی، تخطی از حرکت تاریخ و اجماع عربی و اسلامی بوده و «خنجری از پشت به ملت فلسطین» است(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول