اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت انگلیس از فرانسه| راب: ناتو از آزادی بیان حمایت کند

در پی اهانت رئیس‌جمهور فرانسه و یک نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص) و توجیه آن به عنوان «آزادی بیان»، وزیر خارجه انگلیس از اعضای ناتو خواسته از آزادی بیان حمایت کنند.

حمایت انگلیس از فرانسه| راب: ناتو از آزادی بیان حمایت کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، در پی اهانت «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه و یک نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) و توجیه آن با عنوان آزادی بیان، «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس ضمن اعلام حمایت از فرانسه و همبستگی با مردم این کشور از اعضای ناتو خواسته از آزادی بیان حمایت کنند.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، راب در بیانیه‌ای مدعی شد: «انگلیس در پی قتل وحشتناک "ساموئل پتی"، با فرانسه و مردم این کشور اعلام همبستگی می‌کند. تروریسم هرگز قابل توجیه نیست و نباید توجیه شود.»

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه همچنین مدعی شد: «متحدان ناتو و جامعه گسترده‌‌تر بین‌الملل باید شانه به شانه از ارزش‌های اساسی ایستادگی و آزادی بیان حمایت کنند و ما هرگز نباید به تروریست‌ها اجازه دهیم بین ما اختلاف بیندازند.»

اخیراً اقدام «ساموئل پتی»، یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتورهای موهن از پیامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک چچنی، بازتاب گسترده‌ای در فرانسه داشته است.

بعد از این حادثه، کاریکاتور‌های موهن از پیامبر (ص) در خیابان‌های پاریس، پایتخت فرانسه پخش شدند و به صورت پژوژکتوری در سطح شهر به نمایش گذاشته شدند.

ماکرون نیز طی سخنانی از اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام (ص) حمایت کرده بود و آن را با عنوان «آزادی بیان» توجیه کرد؛ که البته این مسئله با خشم جوامع اسلامی مواجه شد.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه نیز پس بالاگرفتن اهانت‌ها به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)‌ خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شد.

در پی این اقدام، وزیر کشور فرانسه در اظهاراتی ضداسلامی از وجود بخش خاص برای محصولات حلال در فروشگاه‌های این کشور ابراز ناراحتی کرده بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول