اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سیاهکلی: فرمول تولید کود فسفاته و پتاسیم آنقدر پیچیده بوده که در طول 40 سال آن را نسازیم؟

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به التهاب بازار کود و دغدغه کشاورزان در این زمینه گفت: در طول 40 سال اخیر ما چرا توانایی تولید کود فسفاته و پتاسیم را نداشته‌ایم؟ مگر فرمول آن پیچیده است؟

سیاهکلی: فرمول تولید کود فسفاته و پتاسیم آنقدر پیچیده بوده که در طول 40 سال آن را نسازیم؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس  شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 7 آبان) در صحن علنی مجلس و در تذکر شفاهی اظهار داشت: فلسفه وجودی نمایندگان آن است که صدای مردم باشند و چون مردم دسترسی به مسئولین ارشد ندارند کارهایشان را از طریق نمایندگان پیگیری می‌کنند. این در حالی است که در 5 ماهی که ما در مجلس یازدهم حضور داریم  ما هم به رئیس‌جمهور دسترسی نداریم و پاسخگوی سؤالات ما نیست و به همین منظور من هم سؤالاتم را از رئیس مجلس می‌پرسم.

وی افزود: من امروز بنا دارم به حوزه انتخابیه خود بروم و وقتی کشاورزان و دامداران از من سؤال می‌کنند که بایستی از کجا نهاده‌های دامی و کشاورزی‌شان را فراهم کنند پاسخی نداریم این در حالی است که آنها از من سؤال می‌کنند آیا نهاده‌های دامی‌شان را باید با ارز آزاد تهیه کنیم؟

نماینده مردم قزوین در مجلس تاکید کرد: کشاورزان و دامداران از نمایندگان مجلس سوال می‌کنند اگر نهاده‌های خود را با ارز آزاد تامین کنند دولت محصولات‌شان را با چه قیمتی خریداری می‌کند و چه کسی این خرید را تضمین می‌کند.

سیاهکلی با اشاره به کشت پائیزه گفت:‌کشاورزان این دغدغه رادارند که آیا در پاییز کشت داشته باشند یا خیر؟ استان قزوین کارگر خیز بوده و قطب کشاورزی و صنعتی است. 

وی تصریح کرد: گرانی در کشور مشخص نیست تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد و سقف قیمت دلار تا کجاست.

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت:‌یک نفر باید در کشور پاسخگو باشد و بگوید مردم بایستی زندگی خود را بر چه اساسی تنظیم کنند.

سیاهکلی افزود: رئیس مجلس سؤالات نمایندگان را از رئیس جمهور پرسیده و با واسطه پاسخ‌ها را به وکلای مردم در مجلس بدهد.

وی گفت:‌متاسفانه در یک خلا به سر می‌بریم و نمایندگان مجلس پاسخی برای مردم ندارند.

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: ما بعد از 40 سال آیا این توانایی را نداشتیم که کود فسفاته و پتاسیم را تولید کنیم و آیا آنقدر فرمول آن پیچیده بود که نتوانسته‌ایم در طول این سال‌ها آن را بسازیم؛  این کودها رااز خارج وارد می‌کنیم وضعیت بازار پیش می‌آید و کشاورزان در التهاب قرار دارند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول