اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

علیپور: اختیار نمایندگان نباید سلب شود

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ما مخالف کمیسیون محوری نیستیم اما اختیارات و حق نمایندگان نباید سلب شود.

علیپور: اختیار نمایندگان نباید سلب شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کمال علیپور نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس  شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 7 آبان) در جریان بررسی گزارش کمیسیون آئین‌نامه داخلی در مورد طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس به عنوان نماینده مخالف با اشاره به اصل 85 قانون اساسی اظهار داشت: اصل 85 قانون اساسی تاکید دارند نمایندگی قائل به شخص بوده و قابل واگذاری نیست اما طرح اصلاح موادی از قانون آئین‌‌نامه داخلی مجلس این موضوع را رد می‌کند.

وی افزود: با رای دادن به طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس کل اختیارات خود را به کمیسیون‌ها واگذار می‌کنیم اینکه طرح‌ها و لوایح باید کارشناسی شده و مجلس کمیسیون‌ محور باشد درست است. مگر الان اینگونه نیست؟

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مجلس عصاره فضائل ملت است و بسیاری از نمایندگان مشاوران و کارشناسان زیادی بیرون از مجلس دارند. این طرح به نمایندگان دیگر این اختیار را نمی‌دهد پیشنهادات خود را در صحن مطرح کند چرا باید اینگونه باشد؟

علیپور مواد 150، 151،‌159 و 160 طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس را سلب اختیارات نمایندگان دانست و تاکید کرد:‌ما مخالف کمیسیون محوری نیستیم اما حق نمایندگان نباید سلب شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول