اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

رأی‌آوری هر کدام از دو کاندیدای انتخابات آمریکا به نفع ایران است/ اهانت مکرون، درسی برای مسؤولان ماست

کارشناس مسائل آمریکا گفت: چه ترامپ رأی بیاورد چه بایدن، هر دو نتیجه مقاومت جمهوری اسلامی در مقابل استکبار است و در نتیجه رأی‌آوری هر کدام از آن‌ها به نفع ماست.

رأی‌آوری هر کدام از دو کاندیدای انتخابات آمریکا به نفع ایران است/ اهانت مکرون، درسی برای مسؤولان ماست

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نشست تخصصی «وحدت اسلامی، رمز اقتدار و راه غلبه بر استکبار جهانی»، صبح امروز (چهارشنبه ۷ آبان) در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست، فواد ایزدی، استاد دانشگاه با بیان اینکه درباره آمریکا، دو مقوله افول آمریکا و فروپاشی آمریکا وجود دارد، گفت: درباره افول، در آمریکا بین کارشناسان اجماع وجود دارد و معتقد هستند ریاست‌جمهوری ترامپ این روند را تسریع کرده است.

ایزدی ادامه داد: اخیراً بحث فروپاشی آمریکا هم مطرح شده است و به‌طور مثال، روزنامه واشنگتن‌پست دوماه پیش گزارشی را منتشر کرد و در آن، کارشناسان سابق سازمان سیا اعلام کردند که شاخص‌های فروپاشی آمریکا هم‌اکنون وجود دارد.

کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: اینکه آیا آمریکا دچار فروپاشی می‌شود یا نه، محل بحث نیست، مهم این است که یکی از چند روزنامه اصلی آمریکا، چنین موضوعی را مطرح می‌کند که این اتفاق جدیدی است که رخ می‌دهد.

ایزدی با بیان اینکه فرمانده نیروهای آمریکا در افغانستان اذعان داشته که اقدامات  ترامپ، آغاز پایان آمریکاست، گفت: کسی از کارشناسان داخل آمریکا سخن مخالفی درباره افول آمریکا ندارد و همه معتقد به این موضوع هستند، اما نسبت به فروپاشی، اختلاف نظر وجود دارد.در چنین شرایطی، روزنامه واشنگتن‌پست بحث فروپاشی را مطرح کرده است.

وی یکی از دلایل تضعیف آمریکا را جنگ عراق دانست و گفت: آمریکایی‌ها برای ورود به افغانستان توجیهاتی می‌تراشیدند و بحث ۱۱ سپتامبر را مطرح می‌کردند، امّا برای جنگ عراق هیچ توجیهی نداشتند.

ایزدی یکی از دلایل تضعیف آمریکا را بحران اقتصادی ۲۰۰۸- ۲۰۰۹ این کشور دانست و گفت: مجموعه ای از بانک‌های این کشور ورشکسته شدند و از طرفی، قیمت نفت بالا رفت و حتی به ۱۵۰ دلار هم رسید. همین موضوع، ضربه سنگینی به اقتصاد آمریکا وارد کرد.

وی با طرح این سؤال که آیا جمهوری اسلامی در روند افول و تضعیف امریکا اثرگذار بوده یا خیر، گفت: فعالیت‌های امثال حاج قاسم سلیمانی در این موضوع بی‌تأثیر نبوده است.

ایزدی، نقش ایران در شکست پروژه آمریکا در غرب آسیا را دلیل اصلی تضعیف آمریکا دانست و گفت: ایران در حوزه قیمت‌نفت نیز تأثیرگذار بوده و کشورهای عضو اوپک که با ایران همکاری دارند در افزایش قیمت نفت نقش جدی داشتند و همین موضوع باعث شد که ضربه سنگینی به آمریکا وارد شود. پس اینجا هم نقش جمهوری اسلامی در تضعیف آمریکا مشخص می‌شود. 

کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه شکست‌های پیاپی امریکا منجر به نارضایتی عمومی در آمریکا شد، گفت: خود آمریکایی‌ها معتقد هستند اگر
ترامپ دوباره رای بیاورد افول آمریکا را تسریع می‌بخشد.

ایزدی با بیان اینکه این سوال در افکار عمومی کشور ما وجود دارد که بایدن رأی بیاورد بهتر است یا ترامپ، گفت: واقعیت این است که
چه ترامپ رأی بیاورید چه بایدن، هر دو نتیجه مقاومت جمهوری اسلامی در مقابل استکبار است و درنتیجه رأی ‌آوری هرکدام از آن‌ها به نفع ماست.

وی توضیح داد: بایدن می‌گوید سیاست فشار حداکثری در مقابل ایران شکست خورده. پس اگر رأی بیاورد، چاره‌ای جز کنار گذاشتن فشار حداکثری ندارد. البته دموکرات‌ها در دشمنی با ایران تفاوتی با جمهوری‌خواه‌ها ندارند، اما روش آن‌ها فرق می‌کند.

ایزدی تصریح کرد: رأی آوری بایدن به این معنی خواهد بود که مقاومت ایران جواب داده و این موفقیتی برای جمهوری اسلامی است. بایدن رأی بیاورد، یعنی فشار حداکثری مُرد و همچنین سر قاتل حاج قاسم به سنگ خورده است.

کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: از طرفی اگر ترامپ رأی بیاورد، باز ما باید خوشحال باشیم چون افول آمریکا را تسریع می‌بخشد و این اعتراف خود آمریکایی‌ها ست.

وی افزود: البته ما ناراحت می‌شویم که جمعیت بیش از ۳۰۰ میلیونی آمریکا گرفتار مسئولانی چون ترامپ شده‌اند و این فاجعه است، اما ۱۳ آبان هرکسی رأی بیاورد، ما باید در کنار جشن روز استکبارستیزی و جشن هفته وحدت، یک جشن دیگر برای نتیجه انتخابات آمریکا بگیریم.

استاد دانشگاه با اشاره به اهانت‌ رئیس‌جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر(ص) گفت: این موضوع هم درسی برای ما بود، چرا که این ذهنیت وجود داشت که اگر با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها ناهار و شام بخوریم و ‌قدم بزنیم، مسایل حل می‌شود. در حالی که دشمنی‌ای که مقامات آمریکا و اروپا نسبت به اسلام دارند عمیق‌تر از چیزی است که تصور می‌شود.

ایزدی با بیان اینکه بعید می‌دانم مکرون، اشرافی به افکار عمومی مسلمانان نداشته باشد و باید دید با این حال چرا چنین سخنانی را مطرح می‌کند، گفت: این موضوع به نفرتی که آن‌ها به اسلام دارند برمی‌گردد و نیز نگرانی‌ای که نسبت به رشد اسلام در کشور خود و سایر نقاط جهان دارند. همچنین به خاطر اینکه در داخل این کشور برای اسلام ستیزی رقابت وجود دارد، چنین سخنانی از سوی مکرون مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: این عبرتی است که متوجه شویم داستان اسلام و غرب به راحتی قابل حل نیست. بله، خوب است صلح برقرار شود، اما در عمل آمریکایی‌ها علاقه‌ای به صلح ندارند. 

ایزدی افزود: سخن از مذاکره و صلح در چنین شرایطی، ‌کمک به جریانی در آمریکاست که معتقد است فشار به ایران جواب داده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول