اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

عملکرد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا از تعهد 31 پروژه تا تحقق 121 پروژه در گلستان

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا استان گلستان در خصوص عملکرد این قرارگاه در فاز نخست ماموریت محرومیت‌زدایی در سه دهستان شامل «61 روستا» گفت: تعهد قرارگاه در فاز نخست اجرای 31 پروژه بود که 131 پروژه اجرا و به اتمام رسید.

عملکرد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا از تعهد 31 پروژه تا تحقق 121 پروژه در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سرهنگ پاسدار کاظم نوروزی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در استان گلستان نیز اقدامات خوبی صورت گرفت از جمله انتخاب سه دهستان «کرند» با ۱۲ روستا، دهستان «مراوه‌تپه» با ۲۸ روستا و دهستان «زرین‌گل» با ۲۱ روستا به عنوان سه دهستان در فاز نخست در نظر گرفته شدند.

وی تصریح کرد: در این سه دهستان ماموریت داریم تا مشکلات و محرومیت ها را شناسایی و برطرف کنیم.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا استان گلستان گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی دغدغه‌ای بود که مقام معظم رهبری در نشست با مسوولان لشکری و کشوری در سال ۱۳۹۵ مطرح کرد.

نوروزی افزود: بعد از سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، سردار جعفری فرمانده وقت سپاه  این قرارگاه را در سپاه شکل داد و قرار شد یک‌هزار دهستان در کشور در مناطق روستایی مبنای محرومیت‌زدایی و آبادانی شوند.
وی تصریح کرد: میزان اعتبار اختصاص یافته برای اجرای 31 پروژه در سه دهستان هدف «مراوه‌تپه، کرند، زرین‌گل» 3 میلیارد و 100 میلیون تومان بود که با مشارکت مردم و حضور میدانی سازمان‌ها و ادارات متولی توانستیم تعداد بیشتری پروژه با اعتبار 13 میلیارد تومان در 61 روستای هدف به بهره‌برداری برسانیم.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه ماموریت قرارگاه صرفاً در روستا و به صورت دهستانی است، افزود: برای اجرای پروژه‌های روستایی و محرومیت‌زدایی، تحقیقات میدانی انجام دادیم و نقشه راه ترسیم کردیم، نقاط ضعف و قوت روستاها احصا شد تا برنامه‌های لازم اجرا شود.
نوروزی با اشاره به اینکه اقدامات قرارگاه بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته اجرا شد، ابراز کرد: مبنای ما این بود اگر می‌خواهیم روستای آباد داشته باشیم باید بدانیم در چه عرصه‌هایی خدمت کنیم تا محرومیت از آن روستا رت برببندد
وی با اشاره به ترسیم ماموریت‌های پنج‌گانه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا گفت: در پنج عرصه «فرهنگی، اجتماعی»، «تعلیم و تربیت»، «معیشت و اشتغال»،«سلامت»، «زیرساخت و عمران» در روستاهای هدف مأموریت انجام دادیم.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا استان گلستان افزود: هدف اصلی ما این بود اقداماتی انجام دهیم که جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها شود.
نوروزی بیان کرد: برابر عرصه‌های مشخص شده تصمیم گرفتیم در ۶۱ روستا «سه دهستان» ماموریتمان را انجام دهیم اقداماتی که سپاه انجام می‌دهد جزو ماموریت سپاه نیست بلکه جزو رسالت پاسداری سپاه است، که با جان و دل، بدون منت به مردم خدمت‌رسانی می‌کنیم.
وی با اشاره به اقدامات قرارگاه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: یکی از نرم افزارهای مهم فرهنگی «جذب، گزینش و استقرار امام روستا است» که در حال حاضر ۱۲ «امام روستا» داریم که حق‌الزحمه ماهانه بر اساس عملکردشان به آن‌ها پرداخت می‌کنیم.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا استان گلستان بیان کرد: در راستای توانمندسازی خانواده «امام روستا» نیز گام بر می‌داریم بسیاری از روستاها مراسمات ملی و مذهبی در آنجا کمرنگ برگزار می‌شد و یا اجرا نمی‌شد که با محوریت امام روستا مراسم‌های مذهبی احیا و مشکلات اجتماعی و فرهنگی در روستاها حل و فصل شدند.
نوروزی با اشاره به اینکه در عرصه تعلیم و تربیت محور ما دانش آموزان و معلمان هستند، گفت: سطح دانش آموز باید از لحاظ علمی همطراز با شهر شود، بسته‌های کمک آموزشی، بسته‌های لوازم ورزشی و لوازم‌التحریر را در اختیارشان قرار دادیم، دانش‌آموزان را به اردوهای مشهد و راهیان نور اعزام کردیم.
وی با اشاره به راه‌اندازی مدرسه اشتغال در روستاهای هدف ادامه داد: بنا را بر این گذاشتیم تا در مدرسه اشتغال دانش‌آموزان یک حرفه و فن بر مبنای بوم روستا فرا بگیرند.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا استان گلستان بیان کرد: ساخت مدرسه را در روستاها در دستور کار قرار دادیم، مدرسه‌ای در روستای «کردآباد علی‌آبادکتول» در مرحله افتتاح است که طی هفته آتی به بهره‌برداری می‌رسد.
نوروزی بیان کرد: مدرسه ۱۲ کلاسه در روستای چناران مراوه‌تپه در حال ساخت هستیم که در زمینی با زیربنای ۸۰۰ متر و ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی در خصوص عملکرد کارگروه زیرساخت و عمران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا استان گلستان گفت: در راستای محرومیت‌زدایی در روستاهای هدف با استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و نهادها با شعار از مردم، با مردم و برای مردم در چهار عرصه «تعلیم و تربیت»، «اشتغال»، «سلامت» و «فرهنگی اجتماعی» با محوریت مردم موفق به اجرای ۱۱۷ پروژه در فاز نخست شدیم.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا استان گلستان بیان کرد: ۱۷ مورد پروژه آبرسانی شرب در زمینه بازسازی و احیای چشمه، ساخت مخزن بتنی و فلزی، احداث خطوط انتقال از اقدامات این کارگروه بوده است.
نوروزی افزود: در هر روستایی که وارد می‌شویم هسته جهادی تشکیل می‌دهیم هنر ما باید این باشد که با رفتن قرارگاه پیشرفت و آبادانی از منطقه روستایی، روند آبادانی در روستا همچنان تداوم داشته باشد.
وی با بیان اینکه قرارگاه در پروژه‌ای که برای مردم عام‌المنفعه باشد ورود می‌کند، گفت: در زمینه حل مشکل آب شرب، ساخت مسجد، جاده مدرسه ورود پیدا می‌کنیم.
نوروزی گفت: در کارگروه اشتغال ما به دنبال اشتغال پایدار هستیم بازدیدهای منظم و ارائه خدمات کارشناسی به دامداران، پشتیبانی از زنبوردار های خرد و کلان، استفاده از ظرفیت مهندسان جهادی و نخبه جزو اقدامات این کارگروه بوده است.

انتهای پیام/83001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول