اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کشت ذرت علوفه‌ای در ۷۵۰ هکتار از مزارع شاهرود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: ذرت علوفه‌ای در سطح ۷۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان کشت‌ شده است.

کشت ذرت علوفه‌ای در ۷۵۰ هکتار از مزارع شاهرود

علی‌اصغر حجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با بیان اینکه ذرت علوفه‌ای در سطح ۷۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان کشت‌ شده است، اظهار کرد: در حال حاضر برداشت ذرت علوفه‌ای از مزارع این شهرستان آغاز شده و تا اواسط آبان‌ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به مهم‌ترین ارقام کشت‌شده ذرت علوفه‌ای در مزارع شهرستان شاهرود بیان کرد: بیشتر ارقام کشت‌شده رقم «سینگل گراس ۷۰۴» است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود همچنین به متوسط عملکرد ذرت علوفه‌ای در این شهرستان اشاره کرد و افزود: متوسط عملکرد ذرت علوفه‌ای در شهرستان شاهرود ۴۰ تن در هکتار پیش‌بینی می‌شود.

حجی با اشاره به سرمای زودرس و خسارت واردشده به محصولات کشاورزی شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ درصد از مجموع سطح کشت ذرت علوفه‌ای دچار سرمازدگی و تگرگ شده است.

وی با بیان اینکه سرمازدگی و تگرگ سبب کاهش کیفیت محصول ذرت شده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این سرمازدگی بین ۳۰ تا ۷۰ درصد محصول ذرت در شهرستان شاهرود را کاهش دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود اضافه کرد: با توجه به تغییر اقلیم و سرمایه زودرس ایجاد مزارع ذرت با کشت ارقام زودرس هیبریدی در دستور کار است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول