اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دولت با ابزارهای نظارتی و امنیتی بازار ها را سامان دهی کند

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با گلایه‌مندی از وضعیت اقتصادی ازجمله در بازار مرغ از دولت خواست تا با استفاده بیشتر از نهاد ها و ابزارهای نظارتی و امنیتی این بازار را سامان ببخشد.

دولت با ابزارهای نظارتی و امنیتی  بازار ها را سامان دهی کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صفری ملک میان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به گرانی‌ها ازجمله در مرغ اظهار کرد: گرانی بازار ازجمله در گوشت سفید، ریشه در نحوه توزیع نهاده‌های دامی دارد که در گمرکات مانده و به دست مرغدار نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه نهاده دامی در کشور بسیار کمیاب شده، افزود: بخش عظیمی از نهاده‌های دامی در گمرکات رسوب‌کرده و بخش دیگر نیز بسیار محدود به دست دلالان می‌رسد که آن‌ها نیز آن‌قدر آن را گران و بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند که به‌هیچ‌وجه به‌صرفه نیست و برای تولیدکننده بسیار بالا است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولیدکننده مرغ به‌ناچار باید مرغ گران به بازار عرضه کند، گفت: مغازه‌دار مرغ را گران می‌خرد و مجبور است با حداقل سود به مصرف کنند نهایی بفروشد و قادر نیست بیش از این متضرر شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با تأکید بر اینکه جهاد کشاورزی، صمت و گمرکات باید بازار مرغ را اصلاح کنند، تصریح کرد: گرانی در سطح کلان کشور بوده و نقطه‌ای نیست ازاین‌رو حل مشکلات تولیدکنندگان مرغ با دستان مسؤولان ارشد کشور ممکن است وگرنه این مشکل با دستان خرده‌فروشان قابل‌حل نیست.

صفری با بیان اینکه دولت باید نا به سامانی‌های موجود در بازار مرغ را حل‌وفصل کند، گفت: متأسفانه هیچ عزم و پیگیری‌ای از سوی مجموعه دولت در جهت اصلاح بازار محصولات کشاورزی ازجمله بازار مرغ وجود ندارد.

وی با اشاره به نقش نهاده‌ای نظارتی در کنترل گرانی‌ها بیان کرد: دولت باید از ابزارهای نظارتی خود ازجمله تعزیرات حکومتی و استفاده صحیح از ظرفیت صنوف گرانی‌های موجود را کنترل کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت باید برنامه مدونی در تولید محصولات کشاورزی داشته باشد، افزود: بزرگ‌ترین چالش مجلس با دولت نداشتن برنامه مدون از سوی دولت است که باید به این مهم بسیار توجه شود.

عضو کمیسیون شوراها و تدوین آیین‌نامه داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با اشاره به اذعان اخیر رئیس‌کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه عده‌ای کارتن‌خواب شناسایی‌شده‌اند که از ارز دولتی استفاده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: باید وضعیت ما روشن شود که در بانک مرکزی کشور چه خبر هست که عده‌ای می‌توانند به‌راحتی از ارز دولتی استفاده کرده و میلیاردها تومان دلار به جیب بزنند و درعین‌حال به کسی پاسخگو نباشند.

صفری همچنین از نهاده‌ای نظارتی و امنیتی خواست در جهت تثبیت بازار و سامان بخشی به وضعیت اقتصاد نقش اثرگذارتری داشته باشند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول