اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

قصرقند قابلیت 3 بار شالی‌کاری در سال را دارد

مدیر جهاد کشاورزی قصرقند گفت: با توجه به آب و هوای، منحصر به فرد قصرقند، 3800 اراضی این شهرستان قابلیت کشت دو و حتی سه بار شالی در سال را دارد.

قصرقند قابلیت 3 بار شالی‌کاری در سال را دارد

عبدالناصر رئیسی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: برداشت برنج از سطح 1400هکتار از اراضی شالی شهرستان  قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 5 هزار تن شلتوک از اراضی شالی این شهرستان  برداشت و روانه بازار مصرف شود.

این مسؤول ادامه داد: منابع تامین آب شالیزارهای قصرقند ۱۰۰ درصد از قنات است و بیش از 3هزار نفر از کشاورزان این  منطقه به شالیکاری مشغول هستند.

مدیر جهاد کشاورزی قصرقند خاطرنشان کرد: با توجه به آب و هوای، منحصر به فرد قصرقند، 3800 اراضی این شهرستان قابلیت کشت دو  و حتی سه بار شالی در سال را دارد.

وی گفت: در این شهرستان بیش از 10رقم برنج کاشت می شود که مهترین ارقام آن شامل رقم های محلی  از قبیل بوتو، صدری چانپا، ارقام اصلاح شده از قبیل شفق، شیروی، ندا، نعمت، کادوس،فجر و ارقام  وارد شده از کشور پاکستان از قبیل بازمتی و هیر است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول