اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

2 دانش‌آموز مازندرانی برنده جایزه نوبل ایرانی

مهراوه اکبری و امیرحسین جانفزا به‌عنوان 2 دانش‌آموز مازندرانی، برگزیده پنجاه و هشتمین سال جایزه موقوفه بنیاد البرز انتخاب و از سوی بنیاد فرهنگی البرز در اوقاف و امور خیریه مازندران از آنها تجلیل به‌عمل آمد.

2 دانش‌آموز مازندرانی برنده جایزه نوبل ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال اهدای جایزه موقوفه بنیاد البرز با حضور حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌ علی‌اکبری نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به‌صورت ویدئوکنفرانس و ارتباط تصویری هم‌زمان در تهران و ۲۰ مرکز استان ازجمله استان مازندران برگزار شد.

در این همایش ملی از مهراوه اکبری متوسطه اول و  امیرحسین جانفزا متوسط دوم رشته ریاضی فیزیک به‌عنوان 2 دانش‌آموز برتر مازندرانی برگزیده پنجاه و هشتمین سال جایزه موقوفه بنیاد البرز تجلیل به عمل آمد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این مراسم با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه حمایت از علوم جدید و طرح‌های دانش‌بنیان است، اظهار کرد: موقوفات با نیت‌های مرتبط آموزشی در اختیار علم قرار می‌گیرند و توصیه می‌شود در وقف‌های جدید واقفان خیراندیش به مسئله علم و نوآوری توجه داشته باشند.

*توزیع 900 بسته مهر تحصیلی در مازندران

وی یکی از راه‌های تولید علم را حمایت از جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان نخبه دانست و افزود: آینده از آن دانش‌آموزان و جوانان است و در این مسیر باید از آینده‌سازان جامعه حمایت شود اوقاف نیز با توجه به موقوفات آموزشی که در اختیار دارد در حد توان نسبت به حمایت از علم و نخبگان اقدام خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه حدود 500 موقوفه در استان با کاربری آموزشی و مدرسه در حال فعالیت و پرورش آیندگان جامعه است، ادامه داد: تجلیل و حمایت از دانش‌آموزان نخبه نشان دهنده نگاه بلند واقفان خیراندیش است که این امر پسندیده می‌تواند بیشتر ترویج شود.

حیدری از توزیع حدود 900 بسته مهر تحصیلی و تبلت بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار مازندران خبر داد و گفت: این بسته‌ها از محل موقوفات تهیه و به دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اهدا شده است.

به گزارش فارس، بنیاد فرهنگی البرز در سال 1342 با سرمایه و همت مردی خیراندیش مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و با نیت صرفاً کمک به اشاعه فرهنگ کشور است از طریق اعطاء جوائز به دانشمندان و پژوهندگان برگزیده ایرانی در داخل یا خارج از کشور که در رشته‌های مختلف به کشف یا اختراعی دست یافته یا موجب تسکین آلام بشری و رفاه زندگی انسانی و بالارفتن حیثیت ایرانی در جامعه جهانی گردند، اعطاء جوائز سالانه به سپاهیان ممتاز (دانش، بهداشت و ترویج آبادانی) و سپاهیان ممتاز دین در سطح کشور با انتخاب و معرفی مقامات مسئول، اعطاء جوائز حسن تحصیل به دانش آموختگان از بین رتبه‌های اول دوره (راهنمایی ، دبیرستان ، هنرستان ، انستیتوتکنولوژی ، دانشجویان ) درسراسر کشور معرفی شده از طرف مراجع ذیصلاح و اعطاء جوائز به نوجوانان و نوباوگانی که از ابتکار ، ایده و استعداد خاصی برخوردار باشند با تشخیص مراجع ذیصلاح وقف شده است.

انتهای پیام/86031/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول