اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رفع مشکل کم‌آبی شرق کردستان نیازمند انتقال آب «سد آزاد» به این مناطق است

استاندار کردستان گفت: مناطق شرقی استان از جمله قروه و دهگلان با بحران کم‌آبی مواجه است و نیاز است آب سد آزاد به این مناطق انتقال یابد.

رفع مشکل کم‌آبی شرق کردستان نیازمند انتقال آب «سد آزاد» به این مناطق است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا عصر امروز در جلسه کارگروه تخصصی ملی سازگاری با کم‌آبی با محوریت آب کردستان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور اعضای کمیته تخصصی وزارتخانه‌های نیرو، صنعت و جهاد کشاورزی برگزار شد، با اشاره به استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری اظهار کرد: در استان کردستان شاهد عملکرد خوبی در استفاده از سیستم نوین آبیاری هستیم.

وی افزود: نیاز است با تخصیص اعتبارات بیشتر بخش عمده‌ای از اراضی استان از سیستم‌های آبیاری نوین برخوردار شوند.

مرادنیا خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل استان در دشت‌های شرقی استان است که شامل مناطق قروه و چهاردولی است.

استاندار کردستان اعلام کرد: سال‌هاست که انتقال آب از سد آزاد به این دشت‌ها مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: درخواست می‌شود که این اقدام در استان سریعتر اتفاق بیفتد تا نگرانی‌های مردم منطقه برطرف شود.

مرادنیا همچنین خواستار تعیین تکلیف سد در دست اجرای ژاوه شد و بیان کرد: سد ژاوه می‌تواند بخشی از اراضی منطقه قروه و دهگلان را آبیاری کند و مشکل این مناطق را به حداقل برساند.

وی بیان کرد: شرق استان کردستان به لحاظ کم‌آبی در شرایط بحرانی قرار دارد و نیاز است برای مشکل کمبود آب زیرزمینی و تامین آب شرب روستاهای این مناطق، آب از سد آزاد به این مناطق منتقل شود.

وی اضافه کرد: 46 درصد از اراضی استان کردستان در سنوات اخیر به اراضی آبی تبدیل شده است و عملکرد استان در این راستا مطلوب است.

استاندار کردستان اعلام کرد: تحقق اهداف در زمینه تبدیل اراضی به آبی تنها با مسدود کردن چاههای غیرمجاز مقدور نیست و باید انتقال آب از سد ژاوه مورد توجه باشد.

مرادنیا اظهار داشت: استان کردستان مشکلی در زمینه تخصیص و تامین آب مجموعه‌های صنعتی ندارد و در سالهای اخیر چهل میلیارد تومان به شرکت شهرک‌های صنعتی کمک شده است.

وی گفت: جزء اولویت‌های استان کردستان است که به بخش صنعت توجه کند و در این راستا محدودیتی ندارد.

انتهای پیام/2330/72/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول