اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پیشنهادی صهیونیستی| به جای کشور فلسطین، امارت‌های محلی ایجاد شود

یک مستشرق شناخته‌شده صهیونیست، ایجاد کشور مستقل فلسطین را مایه دردسر خواند و با ارائه نقشه‌ای پیشنهاد داد امارت‌های محلی مبتنی بر نظام قبیله‌ای در کرانه باختری تشکیل شود.

پیشنهادی صهیونیستی| به جای کشور فلسطین، امارت‌های محلی ایجاد شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مردخای کیدار» مستشرق شناخته‌شده صهیونیست در مقاله‌ای نوشت، نگاهی گذرا به نقشه کشورها در غرب آسیا نشان می‌دهد ایجاد کشور فلسطین منجر به وخیم شدن وضعیت می‌شود.

وی در این مقاله که در روزنامه «مکور ریشون» منتشر شده، نوشته است: راه‌حل درست، ایجاد امارتی محلی بر اساس قبایل فلسطینی است.

کیدار در ادامه مدعی شد: کشورهای عربی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ شکست‌خورده و موفق. دسته اول شامل سوریه، عراق، لیبی، لبنان، یمن و سودان هستند و دسته دوم شامل عربستان سعودی، امارات، عمان، کویت، قطر و مغرب می‌شوند. کشورهای شکست‌خورده از داخل شکسته‌اند اما کشورهای موفق ثبات دارند.

وی سپس نوشت، نظام قبیله‌ای میان اهالی کرانه باختری همچنان زنده است و شیوخ عشایر فلسطینی از احترام بیشتری نزد مردم نسبت به تشکیلات خودگردان برخوردارند؛ بنابراین راه‌حل همان ایجاد یک امارت مبتنی بر عشایر در شهرهای کرانه باختری است.

کیدار ادامه داد: امارات متحده فلسطین برای ایجاد امارت مستقل در تمام شهرهای کرانه باختری تلاش می‌کند و اسرائیل تا ابد در مناطق روستایی باقی خواهد ماند؛ هر امارتی در مناطق کرانه باختری بر اساس عشایری است که در آن منطقه زندگی می‌کنند و شیوخ عشایر رأس قدرت حاکمیتی برای همه این امارت‌ها خواهند بود.

وی افزود، امارات متحده فلسطین در کرانه باختری شامل شهرهای جنین، نابلس، طولکرم، قلقیلیه، رام‌الله، اریحا، غرب الخلیل و نوار غزه خواهد بود.

نقشه زیر، نقشه ادعایی و پیشنهادی این صهیونیست برای کرانه باختری با نام «پروژه امارت‌های فلسطینی» است:
 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول