اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اعمال محدودیت‌ها در مشهد الزامی است

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: کاهش تردد درون شهری و اعمال محدودیت‌ها به صورت جدی باید در مشهد صورت گیرد.

اعمال محدودیت‌ها در مشهد الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان نظان پزشکی مشهد، علی بیرجندی‌نژاد درخصوص اعمال محدودیت‌ در این شهرستان اظهار کرد: به نظر من، باتوجه به شرایط فعلی قطعا باید اقدامات سخت‌گیرانه‌تری برای مقابله با ویروس کرونا در مشهد اعمال شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در خصوص دورکاری کارمندان، کاهش رفت‌وآمد مردم و تعطیلی برخی امکان نیز گفت: طبق گزارش موسسه Fedscoop (یکی از مراجع رسمی اخبار حوزه IT) دورکاری در شرایط عادی کاهش 71 درصدی آلودگی هوا، 69 درصدی افزایش بهره‌وری، 76 درصدی افزایش کیفیت زندگی، 70 درصدی ذخیره پول و 84 در صدی صرفه‌جویی در وقت را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: در شرایط پاندمی کرونا قطعا هر سازمان و ارگان خصوصی یا دولتی که بتواند خدمات خود را به نحوی ارائه کند که وابسته به حضور پرسنل در محل کار نباشد به طور قطع کمک بزرگی به حفظ سلامت نیروی انسانی خود و مهم‌تر از آن حفظ سلامت جامعه و در پی آن کاهش مرگ‌ومیر کرده است.

بیرجندی‌نژاد خاطرنشان کرد: متاسفانه آمارها نشان می‌دهد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش پیدا کرده است، بخشی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزام و بخش دیگر آن اختیاری است، اینکه ما بگوییم مردم رفت‌وآمدها را به حداقل برسانید، یک بخش از کار و اینکه قانون منع گذاشته شود بخش دیگر کار است، برای رعایت پروتکل بهداشتی می‌توان از الزام و اختیار استفاده کرد و هیچ‌کدام از این دو فاکتور به تنهایی پاسخگو نیست.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد درخصوص قانون جریمه افراد بدون ماسک، بیان کرد: در شرایط فعلی باید این قانون در مشهد نیز اجرایی شود البته ابزار و لوازم آن شامل ارائه ماسک با قیمت مناسب و دردسترس در کنار حمایت‌های لازم از اقشار ضعیف که استطاعت خرید ماسک را ندارند نیز باید همزمان عملیاتی شود، اگر چه معتقدیم حجم کار ماموران قانون زیاد است اما تقاضا داریم که جریمه کردن افراد بدون ماسک را عملی کنند، قطعا این قانون در کاهش شیوع این ویروس می‌تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه مشهد شهر زیارتی و سیاحتی است، گفت: ضرورت دارد که ترددها به مشهد با اعمال محدودیت همراه باشد، ما این مسئله را به صورت رسمی و به عنوان نظر خود به ستاد کرونای استان و ملی عنوان کردیم، باتوجه به شرایط بحرانی کرونا در کل کشور و شهر مشهد، این اعمال محدودیت‌ها همچنان جزو اولویت‌های اصلی است.

انتهای پیام/70066

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول