اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست‌وزیر ارمنستان: تلاش‌های بین‌المللی برای آتش‌بس شکست خورده است

نخست‌وزیر ارمنستان تصریح کرد که تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس میان باکو و ایروان بار دیگر شکست خورده است.

نخست‌وزیر ارمنستان: تلاش‌های بین‌المللی برای آتش‌بس شکست خورده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان امروز (سه‌شنبه) در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد از شکست توافق آتش‌بس با جمهوری آذربایجان خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، نخست‌وزیر ارمنستان ضمن متهم کردن جمهوری آذربایجان به نقض توافق آتش‌بس نوشت: «تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای آتش‌بس که اینبار با وساطت ایالات متحده حاصل شد، شکست خورده است. در حملات مکرر امروز (جمهوری) آذربایجان، غیرنظامیانی در آرتساخ (قره باغ کوهستانی) کشته و زخمی شدند».

اواخر شب یکشنبه هفته جاری وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک از توافق سوم ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آتش‌بس انسانی از ۰۸:۰۰ صبح روز دوشنبه خبر داد.

با اینحال، درست دقایقی بعد از شروع این آتش‌بس، طرفین جمهوری آذربایجان و ارمنستان مجدداً یکدیگر را به نقض توافق و حمله به قلمروهایشان متهم کردند.

امروز (سه‌شنبه) نیز  وزارت دفاع ارمنستان از حمله پهپادی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به قلمرو خود خبر داد و هشدار داد که پاسخ متناسبی به این حملات خواهد داد.

«شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در صفحه فیس‌بوک خود در این باره نوشت: «امروز صبح، از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۰:۱۵ به وقت محلی، طرف (جمهوری) آذربایجان بار دیگر آتش‌بس را نقض کرد و از پهپادها و تسلیحات توپخانه‌ای برای حمله به ایست مرزی در مرز جنوبی با ایران استفاده کرد. یکی از آن (پهپادها) داخل قلمرو ارمنستان سقوط کرد....وزارت دفاع ارمنستان گزارش می‌کند که حملاتی را در پاسخ به نیروهای (جمهوری) آذربایجان انجام خواهد داد».

وزارت دفاع ارمنستان همچنین تأکید کرد که این حملات، هیچ‌گونه تلفات جانی یا زخمی برجای نگذاشته است.

با اینحال وزارت دفاع جمهوری آذربایجان حمله به جنوب ارمنستان را رد کرد و گفت چنین حمله‌ای انجام نداده است.

از طرف دیگر، «آرایک هاروتونیان» رئیس منطقه «قره‌باغ کوهستانی» امروز (سه شنبه) در حکمی «جلال هاروتیان» وزیر دفاع این منطقه را به دلیل مجروح شدن در خلال جنگ، بر کنار کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول