اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

از هزینه ۶۰ میلیارد تومانی برای بیماران کرونا تا افراد 2 دفترچه‌ای/ بیمه برای هر بیمار کرونایی چقدر هزینه می کند؟

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هر فرد مبتلا به کرونا هزینه‌ای بالغ بر ۴ میلیون تومان را بر سیستم بیمه وارد می‌کند، گفت: تاکنون ۶۰ میلیارد تومان هزینه برای بستری‌شدگان در اثر کرونا از سوی بیمه سلامت پرداخت شده است.

از هزینه ۶۰ میلیارد تومانی برای بیماران کرونا تا افراد 2 دفترچه‌ای/ بیمه برای هر بیمار کرونایی چقدر هزینه می کند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، وحید مجیدی، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت( سوم تا نهم آبان‌ماه) اظهار کرد: سال ۱۳۷۳ سازمان بیمه خدماتی تاسیس شد که یک نهاد تماما انقلابی بود و سپس با تصویب اساس‌نامه و تغییر نام به عنوان بیمه سلامت فعالیت کرد.

2.1 میلیون تحت پوشش بیمه سلامت

وی با بیان اینکه دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت در استان وجود دارد، گفت: بیمه شدگان روستایی، شهری، کارمندان و سایر اقشار از این خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند. 

مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: ۸۰ هزار نفر با پرداخت بیمه ایرانیان و با پرداخت هزینه تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند و همچنین ۴۷ هزار دفترچه بیمه سلامت برای افراد تحت پوشش کمیته امداد اعطا شده است.

وی با اشاره به همکاری با ۷۳ دفتر پیشخوان در استان، گفت: دو هزار و ۴۹۰ موسسه طرف قرارداد داریم که محدودیت خاصی برای عقد قرارداد وجود ندارد.

مجیدی خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با class="wordInCorrect" id="1155_5">کرونا، تمام خدماتی که شورای عالی بیمه هزینه اثربخشی را تائید کرده، تحت پوشش بیمه آمده است.


وی افزود: در سال‌جاری بالغ بر ۹۰ درصد هزینه‌ها بر عهده بیمه سلامت بوده است به‌طوریکه اگر فرد مبتلا به کرونا بستری شود در عرض ۲۴ ساعت تعیین تکلیف شده و دهک آن فرد مشخص می‌شود. 

تصریح کرد: بیش از ۶۰ میلیارد تومان هزینه ثبت شده در بیماران کرونایی است که هر بیمار مبتلا به کرونای بستری شده، مبلغ ۴ میلیون تومان بر سیستم بیمه‌ای کشور تحمیل کرده است. 

وی، سامانه ۱۶۶۶ در خصوص پاسخ به سوالات مردم و رسیدگی به شکایات را مورد اشاره قرار داد و گفت: هر دو هفته یکبار مدیران و مدیرکل سازمان با معاونان پشت سیستم نشسته و شخصا به مشکلات تماس‌گیرندگان رسیدگی می‌کنند. 

مجیدی افزود: بیش از ۶۰ هزار تماس در دوران کرونایی با این سامانه ۱۶۶۶ گرفته شد که این سامانه به‌صورت شبانه‌روزی با تیم درمانی در سه شیفت در حال فعالیت است.

وی متذکر شد: نزدیک به ۱۰۵ هزار و ۸۵۱ پیام ارسالی به استان در هشت ماه اخیر به دستمان رسیده است که این پیامک‌ها در راستای رضایت و عدم رضایت از خدمات بیمه سلامت بود. 

مدیرکل بیمه سلامت استان ابراز کرد: همه روستائیان ( یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر) تا ابتدای سال به‌صورت رایگان بیمه شده‌اند. 

۸۵ درصد جمعیت بیمه سلامت به‌صورت رایگان بیمه شده‌اند 

وی گفت: ۸۵ درصد جمعیت بیمه سلامت به صورت رایگان بیمه شده‌اند و مابقی نیز با شرایط بسیار خوبی بیمه شده‌اند و ۴ و نیم درصد هزینه آنها از سوی دولت پرداخت می‌شود. 

مجیدی به بیماری‌های خاص ام اس، تالاسمی، هموفیلی، دیالیز اشاره کرد و گفت: چهار هزار و ۷۰ نفر دچار بیماری خاص در استان هستند به‌طوریکه بالغ بر ۵۹ میلیارد تومان هزینه در سال ۹۸ برای این افراد پرداخت شده است. 

وی بیان کرد: در سال ۹۸، بار مراجعه بیش از هفت و نیم میلیون نفر بود و کل هزینه پرداختی بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان می‌باشد. 

مدیرکل بیمه سلامت استان در تشریح پروژه‌های الکترونیکی تصریح کرد: تمام بیمارستان‌های دانشگاهی از سال ۹۷ فقط به کد ملی وابسته است و سپس از سال ۹۸ این موضوع به اکثر بیمارستان‌ها تعمیم یافت و به همه بیمارستان‌ها رسید و به تبع این موضوع ۴ میلیون برگ کاغذ صرفه‌جویی شد و میزان خطا و زمان رسیدگی کاهش یافت. 

۶۳۰ هزار نسخه الکترونیکی از سوی مطب و درمانگاه‌ها صادر شده است

وی خاطرنشان کرد: ۶۳۰ هزار نسخه الکترونیکی از سوی مطب و درمانگاه‌ها صادر شده است که این موضوع نیز فقط به کد ملی احتیاج دارد و نیازی به همراه داشتن دفترچه نیست. 

مجیدی  دیدار با خانواده شهدا، مسوولان، تجلیل از پزشکان از جمله برنامه‌های هفته سلامت است. 

وی با انتقاد از لغو قرار داد دو مجموعه جراحی در سال ۹۷، گفت: این اقدام خوبی نبود ولی با وساطت مسوولان استان و پیگیری مجوز عقد قرارداد را از آنها گرفتیم ولی از تیرماه امسال دوباره عقد قرارداد با این دو موسسه انجام گرفت. 

مدیرکل بیمه سلامت متذکر شد: افرادی که با عنوان بیمه تکمیلی و سلامت تماس گرفته و جذب مشتری می‌کنند هیچ رابطه‌ای با ما ندارند و تخلف می‌کنند و اگر موردی هم باشد حتما به ما اطلاع بدهید. 

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه مشکلی در خصوص تحت پوشش‌ قراردهی بهزیستی نداریم، گفت: بهزیستی اگر فردی را معرفی کند در عرض ۴۸ ساعت تحت پوشش قرار می‌گیرد. 

هیچ فرد دو دفترچه‌ای وجود ندارد

مجیدی با بیان اینکه هیچ فرد دو دفترچه‌ای وجود ندارد، یادآور شد: از سال ۹۳، سیستم حساس به کد ملی شده است و دو دفترچه‌ای زمانی خواهد بود که آن فرد در طول ۱۰ سال هیچ مراجعه‌ای به بیمه نداشته‌اند که جزو استثناهاست. 

وی تاکید کرد: بیمه اجباری است و هیچ‌کسی نمی‌تواند مدعی شود که نمی‌تواند بیمه شود زیرا هر فرد با پرداخت مبلغ ۶۸۰ هزار تومان در سال بیمه شود و اگر شرایط مالی ندارد، می‌تواند از طریق آزمون وسع بیمه شود. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول