اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

غربالگری قد و وزن 60 درصد دانش‌آموزان انجام شده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: غربالگری قد و وزن 60 درصد دانش‌آموزان انجام شده است.

غربالگری قد و وزن 60 درصد دانش‌آموزان انجام شده است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آگاه هستید که یکی از پدیده‌هایی که از مختصات زندگی جدید هست به خصوص در شرایط کرونا هم تشدید شده است، پدیده چاقی است که به دلیل سبک نامناسب زندگی و تغذیه و کمبود تحرک بدنی به وجود می‌آید، سلامت بچه‌ها را در معرض مخاطره قرار می‌دهد و آسیب‌پذیری آنها و میزان ابتلای آنها به بیماری‌های غیرواگیردار مثل بیماری دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد بنابراین از آنجا که مسؤولیت داریم که برای افزایش آگاهی و دانش دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنیم باید برای پرورش آنها و برای تأمین سلامت آنها هم برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: این طرح برای کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان طراحی شده است و از یک غربالگری ابتدایی آغاز می‌شود که قد و وزن دانش‌آموزان را اندازه‌گیری می‌کند و توده بدنی آنها را مشخص می‌کند. اگر اضافه وزن یا کمبود وزن داشته باشند، معلوم می‌شود. آگاهی‌هایی به آنها داده می‌شود و برنامه‌هایی برای تغذیه مناسب‌تر و تحرک بیشتر به دانش‌آموزان و خانواده‌ها داده می‌شود و هدف این است که دانش‌آموزان سالم‌تری را در پایان سال داشته باشیم.

 حاجی‌میرزایی در پاسخ به این پرسش که به دانش‌آموزان چاقی که لاغر کردند، جایزه می‌دهید، گفت: فکر می‌کنم که بزرگترین تشویق دانش‌آموزانی که در این طرح مشارکت می‌کنند، شکل‌گیری یک اراده قوی است چون برای دستیابی به یک وزن مناسب نیازمند اراده قوی و پیگیر هستیم و دانش‌آموزانی که در این طرح مشارکت کنند و موفق شوند، قادر خواهند بود مسیر زندگی خود را با کیفیت بهتری طی کنند و سرمایه اراده، سرمایه بسیار بزرگی برای آنها در مسیر آینده است و جدا از آن تأثیر پایدار و همیشگی، برای تشویق آنها در همه مدارس تدابیری در نظر گرفته خواهد شد.  

وی درباره ادامه تعطیلی مدارس و اجرای طرح کوچ، بیان کرد: تعطیلی مدارس تمام کارهای ما را با مشکل مواجه کرده است؛ البته مدارس ما تعطیل نیستند ولی عدم حضور دانش‌آموزان در مدرسه، امکان‌های ما را محدود کرده است. توصیه بنده به تمام همکاران این بوده و مطمئن هستم که همه همکارانم در سراسر کشور در ارتباط منظم و پیوسته با دانش‌آموزان هستند. هم اهداف آموزشی و هم اهداف تربیت بدنی و سلامت دانش‌آموزان دنبال می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در گزارشی که امروز به صورت ویدئوکنفرانسی استان‌ها ارائه دادند، علی‌رغم شرایط کرونایی، بیش از 60 درصد دانش‌آموزان به این حرکت پیوستند و غربالگری اولیه درباره آنها انجام شده و خدمات مشاوره‌ای را دریافت کردند و از مسیر شاد و الگوهای دیگری که معلمان با دانش‌آموزان ارتباط دارند، آنها را آگاه می‌کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول