اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان افتتاح شد

طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با عنوان «کوچ» با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان(کوچ) به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

هدف کلی از اجرای این طرح، افزایش دانش و بهبود نگرش و کمک به دانش آموزان در مدیریت وزن خویش و داشتن سبک زندگی فعال و سالم است. اهداف اختصاصی این طرح شامل «غربالگری و تعیین شاخص توده بدنی تمام دانش‌آموزان کشور در دو مرحله اولیه و ثانویه»، «جلب حمایت و همکاری تمام ذی‌نفعان به ویژه مدیران، معلمان و کارکنان، دانش‌آموزان و والدین»، «جلب حمایت و همکاری سازمان‌های سهیم و موثر در کمک به جای بهتر پروژه و همچنین مشارکت تمام حوزه‌های وزارت آموزش و پرورش»، «ایجاد تغییر رفتار و سبک زندگی دانش‌آموزان به سبک زندگی فعال و سالم»، «کاهش ۳ درصدی تعداد دانش آموزان چاق و دارای اضافه وزن»، «کمک به حفظ وضعیت دانش‌آموزان دارای وزن طبیعی و متناسب» و «کمک به بهبود وضعیت دانش‌آموزان لاغر و کم وزن» است.

روش کار اینگونه است که سنجش اولیه شاخص توده بدنی تمام دانش‌آموزان حداکثر تا پایان آبان‌ماه انجام می‌شود و نتایج سنجش اولیه در سامانه سناد ثبت خواهد شد. دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق شناسایی شده و آموزش، مشاوره، حمایت و نظارت بر افزایش فعالیت‌های حرکتی  و کنترل تغذیه( توانمندسازی و ترغیب دانش آموزان در مدیریت وزن) و ارائه بازخوردهای لازم انجام می‌شود.

 تکمیل و تحویل فرم اجرا به مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت در مورد دانش آموزان دارای کم وزنی و چاقی، دریافت میثاق نامه و دلنوشته دانش آموزان در خصوص کنترل وزن خودشان، سنجش ثانویه شاخص توده بدنی تمام دانش آموزان به ویژه دانش آموزانی که در سنجش اولیه با اضافه وزن و چاقی روبه‌رو بودند، از فعالیت‌هایی است که انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول