اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جانسون: تصمیم درباره برگزیت به انتخابات آمریکا ربط ندارد

نخست‌وزیر انگلیس در مخالفت با اظهارات سفیر سابق کشورش گفته تصمیم‌گیری وی در خصوص توافق برگزیت به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ارتباطی ندارد.

جانسون: تصمیم درباره برگزیت به انتخابات آمریکا ربط ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس گفته تصمیم‌گیری کشورش در خصوص توافق برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ارتباطی ندارد.

خبر‌گزاری اسپوتنیک به نقل از رویترز نوشته، جانسون در واکنش به اظهارات سفیر سابق کشورش در اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه نخست‌وزیر انگلیس به منظور اتخاذ تصمیم‌ نهایی درباره توافق برگزیت منتظر نتیجه انتخابات آمریکاست، گفت: «این دو چیز کاملاً از هم جدا هستند.»

هفته گذشته، «ایوان راجرز»، سفیر سابق انگلیس در اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «آبزرور» گفته بود که بسیاری از وزرا و مقامات بریتانیایی بر این عقیده‌اند که جانسون منتظر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر آمریکاست تا در خصوص توافق برگزیت تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

انگلیس ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن۹۸) رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد اما در دوره گذار که قرار است تا پایان امسال باشد، همچنان معیارهای اصلی عضویت در این اتحادیه را حفظ خواهد کرد. 

اکنون روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت یک سال حالت گذار را سپری خواهد کرد و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.

تاکنون دو عامل کمک‌های دولتی و سهمیه ماهیگیری که اتحادیه اروپا را قادر می‌سازد در آب‌های بریتانیا به صید ماهی بپردازد، مانع از پیشبرد مذاکرات برگزیت بوده‌ است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول