اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

12 پروژه عمرانی شهرداری گرگان افتتاح شد/ ماهانه یک افتتاح پروژه در گرگان

شهردار گرگان با اشاره به افتتاح 12 پروژه عمرانی شهرداری گرگان گفت: برای این 12 پروژه که امروز افتتاح شده 545 میلیارد ریال بودجه هزینه شده و از ماه آینده تا پایان سال هر ماه یک پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

12 پروژه عمرانی شهرداری گرگان افتتاح شد/ ماهانه یک افتتاح پروژه در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا دادبود ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از ۱۲ پروژه عمرانی شهرداری گرگان که با حضور استاندار و مدیران گلستان برگزار شد، اظهار کرد: برای این پروژه‌ها که در نقاط مختلف شهر اجرا شده 545 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم در شهر گرگان اجرای فاز دوم بهسازی و احیاء بافت تاریخی گرگان بوده که از محله «سرچشمه» تا «نعلبندان» اجرا شد که فاز نخست آن از «سرچشمه» تا «مصلی گرگان» بوده است.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: عدالت 42 یکی از مسیرهای پرتردد شهر گرگان است که در ابتدای ورودی این خیابان ملکی در اختیار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) وجود دارد که با رایزنی‌ها و تلاش‌های شهرداری گرگان این ملک در اقدام مشارکتی تملک و بازگشایی شد و طی یک فراخوان عمومی سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه بزرگ تجاری، مسکونی، تفریحی برنامه‌ریزی شده است.

دادبود بیان کرد: یکی از نگاه‌های شهرداری گرگان توسعه فضای سبز و فضای پارکی در شهر گرگان است که در این ۱۲ پروژه نیز سه پارک در مناطق مختلف شهر به بهره‌برداری خواهد رسید و «پارک شطرنج» در محله «گرگانپارس» نیز به عنوان نخستین پارک تخصصی در شهر گرگان امروز به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: برای پارک شطرنج ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده و در فاز نخست پارک لادن نیز ۳۰ میلیارد ریال و پارک محله‌ای اوزینه نیز ۱۵ میلیارد ریال بودجه هزینه شده است.

شهردار گرگان بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات خوبی که در شهرداری گرگان انجام شده توافق با جهاد کشاورزی برای تبدیل مجموعه چهار هکتاری جهاد کشاورزی در مرکز شهر به فضای سبز بوده که پس از عقد این تفاهم‌نامه، مراحل اداری و مجوزهای نهایی آن در حال اخذ شدن است.

دادبود گفت: پروژه تله‌کابین همچنان در حال پیگیری است و در موضوع در کمیته فنی شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح شده و پیگیر هستیم که مجوزهای نهایی آن صادر شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال هرماه حداقل یک طرح مهم و بزرگ افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهید شد، بیان کرد: پیشرفت پروژه شهر بازی خوب است و امیدوارم فاز اول آن را سال آینده به بهره برداری برسانیم.

دادبود در پایان گفت: در نظر داریم پروژه شهربازی را به سهام عام تبدیل کنیم و به مردم بفروشیم تا مردم نیز در آن مشارکت داشته باشند.

استاندار گلستان در این مراسم بیان اظهار کرد: افتتاح این 12 پروژه در گرگان اتفاق ارزشمند و بزرگی است.

هادی حق‌شناس با اشاره به افتتاح «پارک شطرنج» به عنوان نخستین پارک تخصصی ورزش در گرگان گفت: هرچه بیشتر در ورزش هزینه کنیم از هزینه در بخش درمان پیشگیری کرده‌ایم و جامعه‌ای سالم و پرنشاط‌‌تر خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: ۶۰ درصد از کل یک هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری‌های استان متعلق به شهرداری گگران است و تنها درآمد دو شهرداری استان متناسب با هزینه‌های آنها است و سایر شهرداری‌های استان از دولت کمک دریافت می‌کنند که شهرداری گرگان یکی از آن دو شهرداری است.

استاندار گلستان با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور و در استان گلستان و تغییر سبک زندگی مردم بیان کرد: با توجه به اینکه مشخص نیست واکسن این ویروس چه زمانی کشف می‌شود باید تهدیدهای ویروس کرونا را به فرصت تبدیل کنیم.

حق‌شناس تاکید کرد: موضوع شهر هوشمند که شهرداری گرگان آن را پیگیری می‌کند موضوع بسیار مهم است و توقع داریم تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در راستای اجرای شهر هوشمند در کنار شهرداری گرگان باشند تا حداقل مراجعه مردم به دستگاه‌های اجرایی به صفر برسد.

وی با تقدیر از اقدامات شهرداری گرگان بیان کرد: با وجود آنکه چند ماهی به پایان این دوره از شورا و شهرداری باقی نمانده اما اقدامات شهردار گرگان بدون توجه به این موضوع است و با قدرت برنامه‌ها را پیگیری و حتی برای پروسه بلندمدت برنامه‌ریزی می‌کند.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول