اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خط جدید « بازیافت گرانول پلاستیکی» در راشا کاسپین راه‌اندازی شد

مدیرعامل شرکت راشا کاسپین گفت: خط جدید «بازیافت گرانول پلاستیکی» در مجتمع کاغذ سازی راشا کاسپین راه‌اندازی شد.

خط جدید « بازیافت گرانول پلاستیکی» در  راشا کاسپین راه‌اندازی شد

حسین پایداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای بهبود شاخص‌های زیست محیطی و افزایش بهره‌وری در مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین واقع در شهرک صنعتی شماره یک زنجان، پس از 6 ماه کار فشرده و با وجود محدودیت‌های دوره کرونا از جمله محدودیت ورود کارشناسان خارجی، با اتمام عملیات ساخت، نصب و راه‌اندازی، خط جدید بازیافت گرانول در شهریورماه سال‌جاری به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت راشا کاسپین گفت: این خط تولید در راستای به حداقل رساندن میزان پسماند جامد مجتمع، طراحی و اجرا شده و انواع ضایعات جامد پلاستیکی ( ضایعات جامد همراه آخال  کاغذ و مقوا ) به عنوان ورودی آن بوده و محصول نهایی آن گرانول پلاستیکی است که در بسیاری از زیر شاخه‌های صنعت پلاستیک کاربرد دارد و به نوعی یک صنعت بالادستی برای محصولات پلاستیکی از مواد بازیافتی، محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این خط جدید، میزان پسماند جامد خروجی از مجتمع به حداقل ممکن رسید به طوریکه خروجی پسماند به میزان ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است و عملا ۱۰ درصد حجم قبلی، پسماند جامد ایجاد می‌شود.
مدیرعامل شرکت راشا کاسپین افزود: پسماند جامد این مجتمع با هماهنگی شهرداری زنجان به محل مورد نظر شهرداری، منتقل و دفع می‌شود که قبل از راه‌اندازی خط جدید، بالابودن میزان آن یکی از دغدغه‌های زیست محیطی مجتمع بود که خوشبختانه با طرح جدید اجرا شده، این دغدغه نیز برطرف شد.
وی تصریح کرد: به این ترتیب علاوه بر مدیریت بهینه بر پسماند جامد، محصول جدید «گرانول پلاستیکی» نیز به عنوان محصول جانبی به محصولات اصلی این شرکت یعنی انواع کاغذهای کارتن بسته‌بندی اضافه شد.
پایداری اضافه کرد: تولید انواع کاغذ کارتن‌های بسته‌بندی در زنجان در قالب یک مجموعه مدرن با تکنولوژی روز دنیا، علاوه بر تسهیل امکان دسترسی تولید‌کنندگان داخلی به این محصول مهم و راهبردی، موجب جلوگیری از خروج مقدار قابل توجهی،  ارز از کشور می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول