اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دانش‌آموزان کردستانی حرفه‌آموزی را آنلاین تمرین می‌کنند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان آموزش دروس مهارتی و کاربردی آنلاین را رویکردی اثربخش و موفق در آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان کردستانی حرفه آموزی را آنلاین تمرین می‌کنند.

دانش‌آموزان کردستانی حرفه‌آموزی را آنلاین تمرین می‌کنند

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سنندج با تأکید بر آموزش مهارت‌های اساسی و ضروری متناسب با رشته مهارتی، توانمندسازی و آماده‌سازی دانش‌آموزان با نیاز ویژه برای ورود به محیط کار اظهار کرد: فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان با نیاز ویژه  با آموزش‌های مداوم و تمرین حرفه‌آموزی و تسلط بر آموخته‌ها می‌توانند به استقلال شغلی دست یابند، اظهار کرد: مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا دانش، نگرش و ارزش‌های وجودی خود را به توانایی‌های واقعی و عینی تبدیل سازد.

وی با تأکید بر رویکرد عملی و مهارتی که برای آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل در مدارس با نیازهای ویژه در نظر گرفته شده است، یادآور شد: هدف اصلی در آموزش و پرورش دانش‌آموزان با نیازه ویژه تدوین برنامه درسی کارکردی و رساندن آنها به استقلال نسبی و خودکفایی فردی، اجتماعی و اقتصادی است به گونه‌ای که بتوانند فرد مفیدی برای جامعه باشند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: حرفه‌آموزی در راستای ارتقای مهارت‌های زندگی، تعمیم محتوای یادگیری به محیط زندگی مستقل، کاربردی بودن محتوای آموزشی، انطباق با شرایط زندگی خارج از مدرسه، رفع نیازهای جاری، کاهش مشکلات بیرونی و نیز افزایش توانایی‌های بالقوه از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان است.

رنجبر اعلام کرد: در راستای شکوفایی ظرفیت‌ها و توان بخشی حرفه‌ای و به منظور توانمندسازی، ارتقای سطح خودباوری، تقویت روحیه کار و ایجاد بستر خودباوری، به عنوان یک ضرورت غیرقابل اجتناب در مدارس با نیازهای ویژه استان اجرا می‌شود.

وی گفت: اجرای دوره‌های آموزشی، ارتقای مهارت‌های فنی و شایستگی‌های شغلی، مهارت‌های فنی، کسب و کار و برگزاری اردوی یک روزه مشاغل زمینه ورود دانش‌آموزان مستعد با نیازهای ویژه به بازار کار در آینده را فراهم می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: داشتن شناخت لازمه حرکت در مسیر موفقیت است و با شناخت کافی می‌تتوان در رسیدن به اهداف،کسب دانش و پرورش نسل کار آمد موفق بود.

انتهای پیام/2330/72     

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول