اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

پیشنهاد شمخانی به ماکرون: تاریخ بخوان و به حمایت آمریکای در حال افول دلخوش نباش

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به رفتار نابخردانه ⁧ماکرون‬⁩ در اسلام‌ستیزی علنی به رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد کرد که بیشتر تاریخ بخواند و به حمایت آمریکای در حال افول و صهیونیسم رو به اضمحلال دلخوش نباشد.

پیشنهاد شمخانی به ماکرون: تاریخ بخوان و به حمایت آمریکای در حال افول دلخوش نباش

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (دوشنبه) در توئیتی با اشاره به اهانت به پیامبر اسلام و حمایت رئیس جمهور فرانسه از اسلام ستیزی نوشت: رفتار نابخردانه ⁧ماکرون‬⁩ در اسلام‌ستیزی علنی نشان از خامی او در سیاست دارد وگرنه در سودای رهبری بر اروپا به ⁧‫اسلام‬⁩ جسارت نمی‌کرد.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم بیشتر تاریخ بخواند و به حمایت آمریکای در حال افول و صهیونیسم رو به اضمحلال دلخوش نباشد.

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در هفته های اخیر خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شد و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و عمران خان، موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کردند.

پس از آن نیز اقدام یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتورهای موهن از پیامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک چچنی، بازتاب گسترده‌ای در فرانسه داشت. 

به گزارش فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز پیش از این اهانت به ساحت پیامبر اسلام (ص) در فرانسه و حمایت برخی مقامات رسمی این کشور از این اقدامات اهانت آمیز را به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول