اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحریم شرکت‌های بزرگ هوافضای آمریکایی از سوی چین

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های بزرگ هوافضا و نظامی آمریکایی مانند بوئینگ و لاکهید مارتین که در فروش تسلیحات به تایوان مشارکت داشته‌اند، اعمال خواهد کرد.

تحریم شرکت‌های بزرگ هوافضای آمریکایی از سوی چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن تحریم‌هایی را علیه نهادهای آمریکایی که در فروش تسلیحات به تایوان مشارکت داشته‌اند، اعمال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، او در ادامه از قصد کشورش برای اعمال تحریم علیه شرکت‌های آمریکایی «لاکهید مارتین»، «بوئینگ» و «ریتیون» خبر داد.

هفته گذشته وزارت خارجه چین از آمریکا خواسته بود قرارداد فورش تسلیحات به تایوان را لغو کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه درخصوص واکنش «مُحقانه و لازم» پکن به قرارداد تسلیحاتی تایوان و آمریکا هشدار داده بود. لیجیان گفت فروش این تسلیحات به تایوان «پیام بسیار غلطی» را به نیروهای جدایی‌طلب رسانده و به روابط چین و آمریکا لطمه خواهد زد.

وی افزود: «چین با توجه به تحولات حول این مسئله پاسخ محقانه و لازم را در این خصوص خواهد داد».

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه علی‌رغم مخالفت‌ها و هشدارهای پیاپی مقام‌های پکن، فروش تسلیحات پیشرفته به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار به تایوان را تأیید کرد.

پنتاگون نیز اعلام کرد که با تأییدیه وزارت خارجه آمریکا، هم‌اکنون کنگره باید مجوز نهایی را برای فروش تسلیحات پیشرفته به تایوان صادر کند.

این اقدامات تحریک‌آمیز ایالات متحده در شرایطی صورت گرفته که پکن پیشتر نیز بارها هشدار داده بود که پاسخ متناسبی به واشنگتن خواهد داد و فروش هرگونه تسلیحات به تایوان، به‌شدت به منافع امنیتی چین لطمه وارد می‌کند و روابط چین و آمریکا را خدشه‌دار خواهد کرد.

چین تایوان را بخشی از خاک سرزمین اصلی خود می‌داند و اعلام کرده از طریق گفت‌وگو یا به روش نظامی آن را پس خواهد گرفت. در حال حاضر سازمان ملل متحد و بسیاری از کشورهای عضو آن، تایوان را کشور مستقل نمی‌دانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول