اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رایزنی با سفارت ایران در عراق برای رفع مشکل رانندگان در مرز/کرایه از مرز ایران تا عراق به دلار خواهد بود

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با بیان اینکه در موضوع بلاتکلیفی کامیون‌های حامل سوخت در مرز ایران و عراق، گمرک، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و دستگاه‌های نظارتی هم متولی هستند، گفت: در این باره رایزنی با سفارت ایران در عراق انجام شد.

رایزنی با سفارت ایران در عراق برای رفع مشکل رانندگان در مرز/کرایه از مرز ایران تا عراق به دلار خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریبرز کرمی درباره در موضوع بلاتکلیفی کامیون‌های حامل سوخت در مرز ایران و عراق، اظهار داشت: بر اساس قانون دیگر ترانشیپ و تخلیه در مرز انجام نمی‌شود، بلکه از مبدأ تا مقصد که خاک عراق است، حمل یکسره مواد سوختی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی دو ماه هم ترانشیپ انجام شد، افزود: در حال حاضر طرف عراقی و البته ما نیز معتقدیم که ترانشیپ در نقطه مرزی خطرناک و غیر اصولی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: با این حال رانندگان راضی نمی‌شوند، به خاک عراق بروند، زیرا از طرفی نگران تامین امنیت هستند و از سوی دیگر برای آنها تخلیه در مرز منافع مالی به دنبال دارد، بر همین مبنا با سفارت ایران در عراق رایزنی شده تا مشکلات رانندگان حل شود، از جمله اینکه کرایه از مرز تا مقصد عراق به دلار خواهد بود.

وی افزود: نیز هماهنگی لازم با شرکت‌های حمل و نقل صادر کننده مجوز حمل انجام گرفته تا قبل از صدور مجوز حمل به رانندگان اطلاع دهند که ترانشیپ نخواهد بود، زیرا بحث تعرفه در مرز برداشت شده و حمل یکسره از ایران به عنوان مبدا تا عراق به عنوان مقصد خواهد بود و در مرز تخلیه و توقف وجود ندارد.

کرمی با بیان اینکه مسئولیت این کار بر عهده شرکت‌های حمل و نقل است، گفت: رانندگان نیز باید طبق اسناد حمل به عراق بروند و اگر نمی‌خواهند به جایی که بار آورده رجوع کنند.

مهم‌ترین اخبار و دقیق ترین تحلیل‌های اقتصادی را در کانال فارس اقتصادی در پیام‌رسان‌ها بخوانید.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول