اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

درگیری‌های قره‌باغ| روسیه خواستار عدم ترویج سناریوی نظامی از سوی بازیگران خارجی شد

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر راه‌حل دیپلماتیک برای بحران منطقه قره‌باغ کوهستانی، از بازیگران خارجی خواست از تبلیغ و ترویج سناریوی نظامی بپرهیزند.

درگیری‌های قره‌باغ| روسیه خواستار عدم ترویج سناریوی نظامی از سوی بازیگران خارجی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «آتن- مقدونیه» گفت روسیه معتقد است تنها راه‌حل دیپلماتیک برای بحران قره‌باغ ممکن است و از همه بازیگران خارجی خواست از تبلیغ سناریوی نظامی خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف گفت: بر کسی پوشیده نیست که ما از امکان و قابل قبول بودن راه‌حل نظامی برای این مشکل حمایت نمی‌کنیم. از آنجا که هم مردم (جمهوری) آذربایجان و هم ارمنستان را برادران و دوستان خود می‌دانیم، نمی‌توانیم چنین ذهنیاتی داشته باشیم.

وی در ادامه گفت که روسای‌جمهور روسیه، آمریکا و فرانسه—روسای مشترک سازمان امنیت و همکاری در گروه مینسک اروپا—در حمایت از راه‌حل «منحصراً سیاسی» سخن گفته‌اند.

دیپلمات ارشد روس در پایان گفت: از همه بازیگران خارجی می‌خواهیم برای جلوگیری از ترویج سناریوی نظامی و در جهت تعدیل احساسات دو طرف و فعال کردن تلاش برای ایجاد شرایط از سرگیری روند صلح، از هیچ کاری دریغ نکنند.

این در حالی است که وزارتخانه‌های دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان تنها دقایقی بعد از اجرای آتش‌بس سوم، یکدیگر را به نقض آن متهم کردند.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک با روسیه و فرانسه، از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آتش‌بس انسانی از ساعت ۸ صبح امروز دوشنبه خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

جمهوری آذربایجان و ارمنستان آخرین بار روز دهم اکتبر (۱۹ مهر) و پس از نشست سه‌جانبه در مسکو به توافق آتش‌بس انسانی دست یافتند. اما درست ۱۵ دقیقه بعد از آغاز اجرای این توافق، آژیرهای خطر در منطقه قره‌باغ به صدا درآمد و درگیری‌ها بار دیگر آغاز شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول