اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تعویق زمان کنفرانس «بازگشت آوارگان سوری» و تغییر مکان از دمشق

روزنامه الاخبار لبنان خبر داد که قرار است یک هیأت روس به لبنان سفر و با فرستاده سازمان ملل در سوریه، موضوع برگزاری کنفرانس بازگشت آوارگان سوری را بررسی کند.

تعویق زمان کنفرانس «بازگشت آوارگان سوری» و تغییر مکان از دمشق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روسیه اخیرا خواستار برگزاری نشست بین‌المللی در دمشق به تاریخ ۲۱ و ۲۲ آبان ماه جاری شد تا مسئله بازگشت آوارگان سوری به این کشور بررسی شود.

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع آگاه گزارش داد، در جریان سفر اخیر «گیر پدرسون» فرستاده سازمان ملل در امور سوریه به دمشق و دیدار با ولید المعلم وزیر خارجه این کشور، بازگرداندن آوارگان سوری، در صدر اولویت‌های این مسئول سامان ملل قرار داشته است.

 به گزارش این روزنامه، در خصوص تلاش‌های روسیه برای برگزاری این نشست، یک هیأت بلندپایه از این کشور همزمان با حضور پدرسون در بیروت، به لبنان سفر خواهد کرد.

در این هیأت «الکساندر لاورنتینف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به سوریه، «الکساندر کنشاک» رئیس بخش خاورمیانه وزارت خارجه روسیه و یک افسر بلندپایه از وزارت دفاع این کشور حضور خواهند داشت.

بنا بر این گزارش، در صورت وجود شرایط مناسب، قرار است هیأت روس با رؤسای قوای لبنان، «جوزف عون» فرمانده ارتش و «عباس ابراهیم» رئیس سازمان اطلاعات این کشور دیدار کنند. همچنین احتمال دارد دیداری با «سعد الحریری» مأمور تشکل کابینه لبنان نیز برگزار شود.

قرار بود که سفارت لبنان در دمشق در این نشست شرکت کند، ولی منابع آگاه خبر دادند که هم اکنون بحث بر سر این است که این نشست به تعویق افتاده و محل برگزاری آن، تغییر کند.

این منابع گفتند که احتمالا نور سلطان پایتخت قزاقستان یا مسکو محل احتمالی برگزاری این نشست خواهد بود تا بیشترین مشارکت در آن صورت گیرد؛ زیرا مسئولان برخی از کشورها حاضر نیستند به دمشق سفر کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول