اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روزنامه صهیونیستی: احتمال سازش ریاض-تل‌آویو قبل از انتخابات آمریکا وجود دارد

یک روزنامه صهیونیستی گزارش داد که تل‌آویو طبق برآوردهای خود انتظار دارد که حتی قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری 13 آبان با عربستان سعودی سازش کند.

روزنامه صهیونیستی: احتمال سازش ریاض-تل‌آویو قبل از انتخابات آمریکا وجود دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در گزارشی با موضوع توافقات اخیر رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و کشور آفریقایی سودان نوشت که این رژیم انتظار دارد که قبل از انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۹۹) با عربستان سعودی سازش کند.

در مقدمه این گزارش آمده است، بعد از مصر، اردن، امارات عربی متحده، بحرین و سودان، اسرائیل هم‌اکنون انتظار بزرگترین جایزه را دارد که همان توافق با عربستان سعودی می‌باشد.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی و واشنگتن هر دو سیگنال‌های قوی ارسال کرده‌اند که نشان می‌دهد سعودی‌ها در چند قدمی به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی هستند که البته در این مرحله هنوز هیچ‌گونه قطعیتی وجود ندارد که ریاض همچون سودان با تل آویو وارد توافق سازش شود.

بر اساس گزارش اسرائیل هیوم، طبق برآوردهای تل‌آویو و واشنگتن، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی علاقمند است اما پدرش ملک سلمان در حال حاضر وی را انجام چنین کاری منع کرده است که البته علی‌رغم تمامی این موارد، تمامی نشانه‌ها حاکی از آن است که توافقات امارات و بحرین با اسرائیل با چراغ سبز ریاض انجام گرفته است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته (شنبه) در خصوص عادی سازی روابط با سه کشور امارات، بحرین و سودان، تغییری در نقشه غرب آسیا رخ داده است.

وی مدعی شد: «ما در نقشه خاورمیانه (غرب آسیا) تغییر ایجاد کرده‌ایم. پرواز به سمت شرق  از آسمان عربستان به امارات و به بحرین و هند، صرفه‌جویی بسیار زیادی در وقت و هزینه خواهد کرد. اسرائیل منزوی بود: به ما گفته شد که یک سونامی سیاسی خواهیم داشت و کاملاً عکس آن رخ داد. الآن می‌گویم، کشورهای بیشتری با اسرائیل توافق امضا خواهند کرد».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه هفته گذشته در حین گفت‌وگو با نتانیاهو و «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان مدعی شد که «حداقل پنج کشور دیگر به این توافق (با رژیم صهیونیستی) خواهند پیوست».

گزارش اسرائیل هیوم در حالی منتشر شده است که «یوسی کوهن» رئیس موساد که در عادی‌سازی روابط بین امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی نیز نقش داشته است، گفته است که سازش بین این رژیم و عربستان سعودی پس از انتخابات آمریکا اعلام خواهد شد.

از طرف دیگر، «حییم سابان»، میلیاردر صهیونیست و دوست نزدیک به بن‌سلمان مدعی شد که ولی‌عهد سعودی به او گفته است که از واکنش ایران و مردم عربستان به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس می‌هراسد.

بر اساس گفته‌های سبان، ولی‌عهد سعودی گفته است که در مقطع کنونی نمی‌تواند به همسایگان سازشکار خود (بحرین و امارات) بپیوندد و در این خصوص توضیح داده است: «این اقدام منجر به قتل من به دست ایران، قطر و ملتم (مردم عربستان) شود».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول