اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شکست، نتیجه حرکت جزیره‌ای احزاب و گروه‌ها

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان فارس با اشاره به لزوم هماهنگی احزاب و گروه‌های مختلف درارائه لیست واحد برای انتخابات پیش رو گفت: در صورت وجود و ارائه چندین لیست و فعالیت گروه‌های مختلف به صورت جزیره‌ای، شکست سرانجام همه ما خواهد بود.

شکست، نتیجه حرکت جزیره‌ای احزاب و گروه‌ها

ابراهیم شعرا در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت:  جبهه پیروان خط امام و رهبری تشکیلاتی است که بعد از خاموش شدن حزب جمهوری اسلامی شکل گرفته و متشکل از تشکل های قدیمی و جدید است.

وی گفت: جبهه از ۱۸ تشکل در سطح کشور و ۱۴ تشکل در سطح استان تشکیل شده که بیشتر آنها از یک قشر خاص همچون مهندسین، دانشجویان و پزشکان هستند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری فارس  با اشاره به برگزاری جلسات این جبهه اظهار داشت: به علت شرایط روز و مسائل کرونا، فعالیت‌های جمعی و جلسات کاسته شده و صرفاً در جلسات ائتلاف ها و تشکل های وحدت گرا در استان در قالب تشکل‌های ولایتمدار انقلابی شرکت می‌کنیم.

شعرا درباره عملکرد دولت فعلی طی سخنانی عنوان کرد: دولت امروز بر اساس رای مردم انتخاب شده اما متاسفانه به نظر می رسد در مسائل و مشکلات کشور و مردم موثر واقع نشده است.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: وجود فساد در برخی دولتمردان که به دستگاه قضایی نیز کشیده شده در کنار عوامل مختلفی همچون کرونا و تحریم‌های ظالمانهف دولت را ناکارآمد کرده و لذا نتوانسته کنترل و نظارت خوبی را بر زیرمجموعه‌های خود داشته باشد.  

وی با اشاره به مشکلات و وضعیت نامطلوب اقتصادی مردم گفت:  دولت در بحث کنترل نرخ ها، توزیع و تامین مایحتاج عمومی موفق نبوده و نتوانسته رضایت عمومی را جلب نماید و  به همین علت در مجلس و فضای مجازی انتقادات تندی علیه دولت مطرح شده است.

شعرا همچنین با اشاره به مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم با اکثریت اصولگرا بر مواضع استکبار ستیزی، حمایت از مردم و رفع مشکلات آن ها قدم برداشته و در ابعاد جهانی نیز سعی نموده از مردم تحت ستم جهان حمایت نمایند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان فارس گفت: مجلس یازدهم در وضع قوانین به دنبال سر و سامان دادن به معضلات اقتصادی و حرکت در راستای جهش تولید است.

وی افزود: البته در داخل مجلس نیز ضعف هایی وجود دارد از این بابت که در برخی کمیسیون ها، شخصیت ها و نیروهای متخصص حضور ندارند.

این فعال سیاسی ادامه داد: ضرورت دارد در ترکیب کمیسیون ها در سال آینده تجدید نظر شده و افراد متخصص در حوزه های خود به کارگیری شوند.

وی همچنین با اشاره به لزوم همکاری بیشتر دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور، پیرامون نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس پس از ارائه لیست و رای آوردن افراد آن لیست، اظهار داشت: شانا جلسات متعددی با نمایندگان داشته و در اولین حرکتی که منجر به ایجاد هماهنگی خوبی بین آنها شد، مجمع نمایندگان استان را هر چه زودتر تشکیل داد تا نسبت به مسائل استان به صورت هماهنگ عمل نمایند.

شعرا ادامه داد: جلسات با نمایندگان ادامه دارد و در همین راستا تصمیم بر ایجاد شورای راهبردی برای بررسی و احصای نیازمندی های استان و همچنین پیگیری طرح ها برای رفع معضلات است.

وی افزود: امیدواریم این جلسات و این هم افزایی ها ادامه داشته باشد  تا بتوانیم در ادامه نیز با همکاری نمایندگان و متخصصین و متعهدینی که در استان حضور دارند نیاز ها و کاستی های استان را  یافته و برای حل مشکلات و معضلات با همکاری یکدیگر طرح‌ها و پروژه‌هایی را تعریف و مسائل و مشکلات استان را یکی پس از دیگری حل و فصل نماییم.  

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان فارس درخصوص انتخابات ۱۴۰۰ عنوان کرد: دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شوراها را در سال آینده در پیش داریم که مسائل مختلفی همچون برجام، انتخابات آمریکا، فروش نفت و تامین نقدینگی کشور در ابعاد مختلف آن تاثیر گذار خواهد بود.

وی همچنین گفت: می طلبد تمامی گروه ها از همه کشور بسیج شده و نیرویی قابل را برای ریاست جمهوری انتخاب نمایند تا وی بتواند با توانایی و اقتدار خود مسائل و مشکلات عدیده کشور را حل کند.

شعرا درخصوص نقش شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری گفت: شانا با ساختاری جدید در سطح کشور و استان ها به دنبال یافتن کاندیدای توانمند، مقتدر و مورد وفاق همه گروه ها است که بتواند در راستای حل مشکلات کشور گام بردارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل در برهه کنونی افراد و گروه ها به دنبال بررسی کاندیدای خود و معرفی آنها به شورای ائتلاف هستند.

این چهره سیاسی با اشاره به رضایت مردم از عملکرد شورای چهارم شهر شیراز که نتیجه آن اول شدن شهردار آن دوره در انتخابات مجلس یازدهم بود، افزود:  در دوره جدید انتخابات شوراها نیز باید نیروهای متعهد و متخصص با داشتن برنامه‌های مختلف عمرانی فرهنگی و اجتماعی در انتخابات حضور داشته تا شورای با مشارکت مردم در جهت بهسازی و عمران شهری تشکیل شود.  

وی افزود: نقش و مشارکت مردم در شوراهای شهر و روستا پررنگ بوده و به همین دلیل باید اعضا از میان مردم و کسانی که نیازها و دردهای مردم را دیده و می دانند انتخاب شوند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان فارس پیرامون انتخابات شورا و نقش شانا بیان داشت:  گروه ها و مجموعه های مختلف در حال بررسی کاندیدای خود هستند اما هنوز در شانا کار انتخابات برای شوراها آغاز نشده است.

وی درخصوص پیش بینی خود نسبت به وضعیت انتخابات سال آینده گفت: وضعیت جامعه و مشکلات فراوان و عدیده ای که وجود دارد سبب شده که به نظر می رسد همچون انتخابات مجلس، کاندیدای انقلابی و اصولگرا در ریاست جمهوری و در قالب شوراها رای بیاورند.

شعرا با اشاره به فعالیت بسیاری از گروه های موازی همراه با شانا عنوان کرد: اگر تشکل‌ها و مجموعه‌ها، دلسوز مردم و مشتاق به حل مشکلات آنان هستند باید به منظور حفظ وحدت و پیروزی در انتخابات پیش رو با یکدیگر متحد شده و گزینه های توانمند و متخصص خود را به شانا معرفی نمایند.

وی در پایان با اشاره به لزوم ارئه لیست واحد از سوی گروه های مختلف برای انتخابات شورا متذکر شد: در صورت وجود و ارائه چندین لیست و فعالیت گروه‌های مختلف به صورت جزیره‌ای، شکست سرانجام همه ما خواهد بود و نمی‌توان با استفاده از نیروهای متخصص و توانمند شیراز را از نو ساخت.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول