اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کمک مؤمنانه| طعم شیرین مواسات در صحن امام‌زاده/ توزیع ۱۲۰۰ بسته معیشتی از محل درآمد موقوفات هرمزگان+عکس

هم‌زمان با دهه وقف، ۱۲۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح «احسان ماندگار» و در راستای رزمایش کمک‌های مؤمنانه، از محل درآمد موقوفات هرمزگان بین نیازمندان این استان توزیع شد.

کمک مؤمنانه| طعم شیرین مواسات در صحن امام‌زاده/ توزیع ۱۲۰۰ بسته معیشتی از محل درآمد موقوفات هرمزگان+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هم‌زمان با دهه وقف، ۱۲۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح «احسان ماندگار» و در راستای رزمایش کمک‌های مؤمنانه، از سوی اداره‌کل اوقاف هرمزگان که در بقعه امام‌زاده سیدمظفر(ع) بندرعباس برگزار شد، بین نیازمندان این استان توزیع شد.

این بسته‌های معیشتی در راستای لبیک به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای کمک به نیازمندان و در قالب طرح کمک‌های مؤمنانه است.

اوقاف و امور خیریه هرمزگان نیز در راستای اجرای نیات واقفان، از محل عواید موقوفات نسبت به تهیه و توزیع بیش از ۱۲۰۰ بسته سبد کالا اقدام کرد که ارزش هر بسته بین ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار تومان است.

هرمزگان در رزمایش مؤمنانه خوش درخشید

حجت‌الاسلام‌ محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، در این مراسم اظهار کرد: وقف همیشه و در طول تاریخ در خدمت نیاز بشر بوده و هدایتگری در حوزه وقف باید به سمت رفع نیازهای بشری باشد.

وی افزود: نیازمند کاری کارشناسانه در استان توسط نخبگان آشنا به وقف هستیم تا با هم‌فکری خود، نیازهای استان را رصد و موقوفات جدید را به سمت‌وسوی رفع نیازها هدایت کنند. البته در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته و فرهنگ خدمت وقف در جامعه نهادینه شده و مردم شاهد اثرات موقوفات در جامعه هستند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: وقف، خیران و واقفان را ماندگار و پرونده اعمال نیک آنان را باز نگه می‌دارد، ازاین‌رو این سنت حسنه می‌تواند به کسانی که دوست دارند پس از مرگشان نیز پرونده اعمالشان بسته نشود کمک کند.

عبادی‌زاده با اشاره به اینکه بقاع امامزادگان در حوزه فرهنگی و پر کردن خلأ معنوی جامعه نقش بی‌نظیری دارند، افزود: امامزادگان پناهگاهی هستند برای شیعیانی که نیازمند معنویت و ارتباط با خدا در شرایط سخت هستند. به اذعان بسیاری از محققان فعال در حوزه تمدن اسلامی، امامزادگان در طول تاریخ، نقش بی‌بدیلی در تقویت شیعه داشته‌اند.

وی تصریح کرد: هرمزگان در زمینه رزمایش کمک‌های مؤمنانه در شرایط کرونایی بسیار خوش درخشیده و اداره‌کل اوقاف استان نیز در این زمینه به‌خوبی عمل کرده است، مردم نیز متوجه شده‌اند که وقف چگونه می‌تواند در خدمت نیاز جامعه باشد. این حرکت خداپسندانه باید تداوم یابد و مردم استان همچنان یار و یاور نیازمندان باشند؛ چراکه طرح مواسات و همدلی طرحی مستمر بوده و مخصوص زمان و مکان خاصی نیست.

هرمزگان از جمله استان‌هایی است که در حوزه وقف بسیار فعال است

منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم توزیع هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی، ضمن تبریک دهه وقف، اظهار کرد: هرمزگان از استان‌هایی است که در حوزه وقف فعالیت‌های بسیاری دارد، مردمش در این امر خداپسندانه و فرهنگی بسیار ورود می‌کنند و اداره کل اوقاف استان نیز توانسته کار خود را به نحو احسن انجام دهد و از این فریضه الهی حفاظت کند، آن را ترویج دهد و بهره‌برداری مناسبی در جهت اجرای نیات واقفین به عمل آورد.

وی افزود: اداره کل اوقاف همچنین در حوزه رزمایش مواسات و همدلی فعالیت گسترده‌ای را از محل موقوفات در سطح استان انجام داده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز نیز شاهد هستیم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، بسته‌های معیشتی بین افراد آسیب‌دیده از ویروس کرونا توزیع می‌شود و در راستای اهداف دینی نظام در شرایط اقتصادی موجود، اداره کل اوقاف توانسته است، تأثیرگذاری خود را داشته باشد.

عکس: عادل ذاکری

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول