اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حرم‌ها تعطیل نمی‌شوند

با وجودی که مشهد، قم و شهرری در شمار شهرهای بحرانی نیستند، یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب، تعطیلی حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) را خبری کرده بود که با پیگیری خبرنگار فارس معلوم شد این خبر نادرست است.

حرم‌ها تعطیل نمی‌شوند

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، روز پنجشنبه رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت از اعمال محدودیت‌های شدید در برخی از شهرها خبر داد که البته آن روز نه جزئیاتی از محدودیت‌ها و نام شهرها اعلام نشد.

اعلام نام ۴۳ شهر به عنوان شهرهای بحرانی

اما ساعاتی پیش از سوی سخنگوی وزارت بهداشت نام ۴۳ شهر به عنوان شهرهای بحرانی اعلام و مقرر شد از روز دوشنبه در این شهرها محدودیت‌های شدید صورت گیرد.

این در حالی است که هنوز جزئیاتی از محدودیت‌ها اعلام نشده و فقط به طور کلی بیان شده که محدودیت‌های شدید در شهرهای بحرانی اعمال می‌شود.


خبری که رسانه اصلاح‌طلب درباره تعطیلی حرم‌ها منتشر کرده است

اعلام یکی از رسانه‌ها مبنی بر تعطیلی حرم‌ها

دقایقی پیش یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب با انتشار تصویر دسته‌بندی مشاغل اعلام کرد گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در این محدودیت‌های جدید باید تعطیل شوند که حرم‌های امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت عبدالعظیم (ع)، امامزاده صالح (ع)، شاهچراغ (ع) و مسجد جمکران هم در شمار حرم‌های تعطیل شده هستند.

نام شهر‌های مشهد، قم، شیراز، تهران و ری در فهرست شهرهای بحرانی نیست

این در حالی است که شهر‌های مشهد، قم، شیراز، تهران و ری، اصلاً در لیست ۴۳ شهر با وضعیت بحرانی نیستند. این در حالی است که زیارتگاه‌ها و اماکن متبرکه در فهرست شماره ۲ گروه‌های شغلی هستند و با این حساب، شهرهایی که در فهرست شهرهای بحرانی نیستند، به فعالیت گذشته خود ادامه خواهند داد.

تعطیلی حرم‌ها به آستان‌های مقدس اعلام نشده است

پیگیری خبرنگار فارس از مسئولان آستان قدس رضوی، مسجد مقدس جمکران و آستان حضرت عبدالعظیم این بود که هیچ اطلاعیه و یا دستورالعملی مبنی بر تعطیلی این اماکن مقدس ابلاغ نشده است؛ در حالی که رسانه فوق از تعطیلی قطعی حرم‌ها خبر داده است. البته مسجد جمکران اعلام کرد که برنامه‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، اما مسجد جمکران تعطیل نیست.

بی‌اطلاعی مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت

برای روشن‌تر شدن موضوع با مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت تماس گرفتیم. علیرضا وهاب‌زاده درباره تعطیلی حرم‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: مشخص نیست منبع خبر فوق کجاست.

علی ربیعی، سخنگوی دولت هم بر این نکته تأکید دارد که گروه‌های ۲ تا ۴ مشاغل در شهرهای بحرانی تعطیل خواهند بود. بنابراین، هیچ خبری دال بر تعطیلی حرم‌ها وجود ندارد.

وزارت بهداشت جزئیات محدودیت‌ها را شفاف اعلام کند

بهتر بود ستاد مبارزه با ویروس کرونا به جای اعلام مکرر خبر با عنوان «اعمال محدودیت‌های شدید» جزئیاتی از این محدودیت‌ها و اماکنی که باید تعطیل شوند را هم اعلام می‌کرد. نگفتن جزئیاتی از این محدودیت‌ها به جز نام شهر‌ها، موجب تشدید رواج شایعه و انتشار اخبار نادرست خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول