اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رشد ۱۰ درصدی رشته‌های کاردانی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه ۸۰ درصد دانشجویان جدید ثبت نامی در رشته‌های کاردانی و ۲۰ درصد در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته بوده‌اند، گفت: در رشته‌های کاردانی نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۰ درصدی هستیم.

رشد ۱۰ درصدی رشته‌های کاردانی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ابراهیم صالحی‌عمران ظهر امروز در حاشیه سفر خود به استان سمنان و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت گسترش کیفی و کمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دارد، اظهار گرد: نزدیکی به تهران و همچنین صنعتی بودن استان سمنان ویژگی‌های بسیار قابل توجه برای این استان محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه جامعه به نیروی ماهر که در تولید نقش داشته باشد نیاز دارد، گفت: ارتباط دانشگاه فنی و حرفه‌ای با جامعه ارتباطی تنگاتنگ است و به همین منوال هم ما پیش‌بینی کرده‌ایم که از لحاظ کیفی و کمی شاهد توسعه خوبی در دانشگاه باشیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: با کمک ما و مسؤولان استان سمنان امیدواریم که دانشگاه فنی و حرفه‌ای مورد توجه مسؤولان و همچنین خانواده‌ها قرار گیرد تا در زمینه تحصیلات فرزندانشان نگاه ویژه به این دانشگاه داشته باشند.

صالحی‌عمران بیان کرد: همچنین نیاز است تا در این دانشگاه، تعامل و شناسایی بهتری به صنعتگران استان سمنان انجام شود تا بتوانیم شاهد استفاده‌های خوبی از ظرفیت‌های علمی و مهارتی این دانشگاه باشیم.

وی با بیان اینکه استان سمنان حدود چهار هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارد، گفت: چهار آموزشکده در این استان وجود دارد و با توجه به صنعتی بودن استان و نزدیکی به تهران پیش‌بینی می‌کنیم ظرفیت‌های بسیار خوبی توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای پوشش داده شود.

صالحی‌عمران با بیان اینکه ۸۰ درصد دانشجویان جدید ثبت نامی در رشته‌های کاردانی و ۲۰ درصد در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته بوده‌اند، افزود: در رشته‌های کاردانی نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۰ درصدی هستیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه این دانشگاه به‌عنوان یک دانشگاه مهارتی رسالت اصلی خود را تربیت نیروی دارای مهارت اشتغال و علم می‌داند، بیان کرد: در این راستا، ارتباط تنگاتنگی بین دانشگاه و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سراسر کشور وجود دارد.

صالحی‌عمران با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به چهار صورت دانشجو می‌پذیرد، افزود: دانشجویان این دانشگاه در یکی از چهار شاخه اصلی شامل کاردانی ناپیوسته و پیوسته و همچنین کارشناسی ناپیوسته و پیوسته درس می‌خوانند که البته تأکید ما بر روی کاردانی ناپیوسته با ۹۰ رشته مختلف در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه ۶۰ رشته کارشناسی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد، بیان کرد: ما دانش‌آموزان متوسطه و فنی حرفه‌ای را به سمت دانشگاه فنی و حرفه‌ای تشویق می‌کنیم؛ چراکه اولویت در این دانشگاه یادگیری مهارت‌های مرتبط با بازار کار محسوب می‌شود که می‌تواند در آینده شغلی‌شان بسیار مفید باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه ۶۰ درصد دروس این دانشگاه به‌صورت آزمایشگاهی و کارگاهی برگزار می‌شود تا دانشجویان به‌صورت عملی کار را بیاموزند، تأکید کرد: سه هزار و ۶۰۰ کارگاه در سطح دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول