اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اتیوپی، سفیر آمریکا را احضار کرد

منابع خبری گزارش دادند که اتیوپی به دنبال اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره سد «النهضه» سفیر این کشور در آدیس‌آبابا را احضار کرده است.

اتیوپی، سفیر آمریکا را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری، امروز (شنبه)، گزارش دادند که اتیوپی سفیر آمریکا را احضار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، اتیوپی در پی اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره انفجار سد «النهضه» سفیر این کشور را احضار کرده است و در این ارتباط از او توضیح خواسته است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه روز گذشته برای اولین بار در ارتباط با مسئله سد «النهضه» صحبت کرد و گفت ممکن است مصر این سد را منفجر کند.

حدودا یک سالی است که سه کشور مصر، سودان و اتیوپی بر سر برداشت از آب نیل به اختلاف شدیدی رسیده‌اند. اتیوپی که در سرشاخه رود نیل قرار دارد، با احداث سد بزرگ النهضه به دنبال آب‌گیری آن در سه سال است تا با آب جمع شده در پشت این سد، برق تولید کرده و مقداری را مصرف و مازاد را صادر کند.

در صورت عملی شدن این طرح، مصر و سودان که در آبراهه و پایین دست نیل قرار دارند، با کاهش شدید آب مواجه خواهند شد و این مسئله می‌تواند به بحران در این دو کشور منجر شود. پیشنهاد خارطوم و قاهره به آدیس آبابا این است که سد مذکور در بازه زمانی ۲۱ ساله پر شود تا تبعات برداشت از آب نیل، در پایین دست کمتر شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول