اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

افزایش 40 درصدی قیمت 6 محصول شوینده/ واردات مواد پتروشیمی توسط صنعتگران

رئیس انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی از افزایش 40 درصد قیمت مصوب 6 محصول شوینده و بهداشتی خبر داد و گفت: قیمت بقیه مواد شوینده نیز 30 درصد افزایش یافته است.

افزایش 40 درصدی قیمت 6 محصول شوینده/ واردات مواد پتروشیمی توسط صنعتگران

بختیار علم‌بیگی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه طبق مصوبه انجمن صنایع شوینده، قیمت 6 محصول شوینده و بهداشتی شامل پودر ماشین لباسشویی، صابون، مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، خمیردندان و شیشه پاک‌کن 40 درصد افزایش یافت، اظهار داشت: در مورد بقیه مواد شوینده و بهداشتی نیز افزایش قیمت 30 درصدی به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت تمام‌شده تولید، برخی واحدهای تولیدکننده محصولات شوینده توانایی ادامه تولید با قیمت‌های قبلی را نداشتند و به دنبال افزایش قیمت بودند که این موضوع از طریق انجمن بررسی شد و به منظور جلوگیری از زیان صنعتگران و همچنین برای جلوگیری از کمبود مواد شوینده در بازار و عدم اعمال قیمت‌های مختلف، مصوبه افزایش قیمت صادر شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این افزایش قیمت شامل مواد ضدعفونی کننده نیز می شود؟ گفت: خیر، افزایش قیمت شامل مواد ضدعفونی کننده نمی شود.

علم بیگی با اشاره به افزایش قیمت ارز و همچنین بالا رفتن مواد اولیه تولید محصولات شوینده و بهداشتی به ویژه محصولات پتروشیمی، گفت: الکل چرب، یکی از مواد لازم برای تولید ماده اولیه مورد نیاز محصولات شوینده است که باید توسط پتروشیمی‌ها فرآوری و به واحدهای صنایع شوینده تحویل داده شود.

وی توضیح داد: در حال حاضر پتروشیمی شازند، الکل چرب را فرآوری کرده و در اختیار صنایع شوینده قرار می‌دهد، اما خودش حاضر نیست که این ماده را وارد کند. به همین دلیل از واحدهای تولیدکننده محصولات شوینده می‌خواهد تا نسبت به واردات الکل چرب اقدام کنند، در نتیجه ما این ماده را با یورو 32 تا 35 هزار تومانی به کشور وارد می‌کنیم و به پتروشیمی شازند تحویل می‌دهیم تا برایمان ماده اولیه تولید کند.

به گفته رئیس انجمن صنایع شوینده، الکل چرب سهم 65 تا 70 درصدی در قیمت تمام‌شده مواد شوینده دارد.

وی در مورد زمان اعمال افزایش قیمت محصولات شوینده نیز این کار طی 10 روز آینده انجام می‌شود.

علم بیگی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت محصولات صنایع شوینده نیازی به تصویب ستاد تنظیم بازار ندارد؟ گفت: افزایش قیمت‌ها منطبق با دستورالعمل‌های ستاد تنظیم بازار صورت گرفته و نیازی به تصویب نرخ‌ها توسط این ستاد نیست.

به گزارش فارس برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «گرانی سرسام آور مواد شوینده» خواستار پیگیری این موضوع شده بودند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول