اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دشمنان قصد تحریف ارزش‌های دفاع مقدس و دفاع حرم را دارند

خطیب جمعه ساری گفت: دفاع مقدس و دفاع حرم موضوعاتی است که دشمنان قصد تحریف آن را دارند، تحریف یک خطر جدی است، در این روزها که دشمن در کنار هجمه فرهنگی و اعتقادی تمام توان خودش را روی فشار اقتصادی گذاشته است.

دشمنان قصد تحریف ارزش‌های دفاع مقدس و دفاع حرم را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و خطیب جمعه ساری، در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری با اشاره به سالروز امامت امام زمان (عج) در این هفته اظهار کرد: خوشحالیم و این روز را گرامی می‌داریم، چهارم آبان یادآور حادثه به‌فرمان امام راحل در مقابل لایحه ننگین کاپیتولاسیون و پنج‌شنبه پیش رو هم آغاز هفته وحدت است.

وی ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، گفت: از زحمات سربازان حوزه امنیت تشکر می‌کنیم، به‌خصوص اینکه در مراسم تشییع پنج شهید بازگشته از خان‌طومان در حفظ نظم اجتماعی و تامین امنیت زحمات فراوانی کشیدند.

محمدی‌لائینی با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، دشمنان انقلاب با انگیزه‌ای قوی تحریف و دروغ‌پردازی درباره گذشته و حتی زمان حال را دنبال می‌کنند و از پول و همه ابزارها برای آن بهره می‌گیرند.

خطیب جمعه ساری ادامه داد: از دشمنان فکر و عقیده حقیقت را نمی‌توان شنید، از نکاتی که رهبری دغدغه دارند همین مسئله تحریف است و اینکه حوادث انقلاب را دست‌هایی می‌خواهند تحریف کنند.

این مسؤول بیان کرد: دفاع مقدس و دفاع حرم موضوعاتی است که دشمنان قصد تحریف آن را دارند، تحریف یک خطر جدی است، در این روزها که دشمن در کنار هجمه فرهنگی و اعتقادی تمام توان خودش را روی فشار اقتصادی گذاشته است.

وی عنوان کرد: عدم نظارت در حوزه نرخ و قیمت‌ها دل‌نگرانی مردم است این فشارها خواسته دشمن است، در این شرایط می‌بینم از روی نادانی یا بی‌بصیرتی حرفهای زده می‌شود که مصداق همان تحریف است.

محمدی‌لائینی گفت: شخصی به‌نام سید کمال حیدری در فضای مجازی آمده علمای شیعه را تحریف کرده و می‌گوید اینها غیر از خودشان همه مسلمانان را کافر می‌دانند، می‌گویند شیعه تکفیری است! این شخص مصداق همان شیعه انگلیسی است که حضرت آقا فرمودند.

خطیب جمعه ساری تاکید کرد: ما به برادران اهل سنت و به مذاهب مختلف اسلامی به صراحت می‌گوییم، مراوده با آنها مشکلی ندارد، دست وحدت ما به سمت همه مذاهب اسلامی دراز بوده و هست، باید متحد باشیم.

وی اذعان داشت: جریان انقلابی باید زنده باشد، واکنش داشته و حساس باشد، تحریف‌ها را بیان کند و با منطق و استدلال بطلان را مشخص کرده و دفاع کند، نه می‌توانیم به بهانه حفظ وحدث از بیان واقعیت‌ها ساکت باشیم و نه باید به‌عنوان ابراز خشم انقلابی فضا را شلوغ کرده و جنگ و نزاع داخلی به راه بیاندازیم.

 محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: خدای بزرگ در آیه ۱۰۵ سوره مبارکه انبیا می‌فرماید؛ در کتب آسمانی پیشین همچون زبور و تورات نوشتیم که زمین را صالحان به ارث خواهند برد.

وی افزود: اگر ما می‌خواهیم همان صالحانی باشیم که همراه امام زمان (عج) باشیم باید باتقوا باشیم، اعمال انسان صالح در چهارچوب صلاح و درستی است کار نادرست انجام نمی‌دهد.

محمدی لائینی تصریح کرد: خدای متعال از هر چیزی که فکر کنید بالاتر، برتر و بزرگتر، قوی‌تر و بخشنده‌تر است، هر کدام از این صفات افضل را که بخواهید باید به سراغ خدا بروید.

خطیب جمعه یاری خاطرنشان کرد: خداوند در دو زمینه بی‌نظیر و تنها است، در کبریایی و والایی یکتا است، والامقامی والا تر از او وجود ندارند، سپس در نعمت دادن خداوند منفرد و تک است، کسی همچوم خدا به ما نعمت نداده است.

این مسؤول اضافه کرد: یکی از بهترین نعمات خداوند برکت وجود امام زمان (عج) است، خدا با معرفی امام نعمت را تمام کرده است، این امام غائب همه نعمت به حساب می‌آید.

وی گفت: امام علی (ع) در جریان غدیر برنامه این بود که علی بعد از پیغمبر قدرت را در دست گرفته و حاکم باشد، از خدا می‌خواهیم نعمت را با ظهور حضرت مهدی (عج) نعمت را بر ما تمام کرده، بر ما منت گذاشته و دنیا را گلستان کند.

در ادامه سردار مرتضی میرزایی فرمانده نیروی انتظامی مازندران ضمن تشکر از کسانی که از این قشر حمایت می‌کنند، اظهار کرد: ما با تمام تلاش در راه عمل به فرمان مقام معظم رهبری در سطح استان گام برمی‌داریم.

وی با اشاره به اینکه ما همکاری خوبی از مردم استان را شاهدیم، گفت: از مسؤولان هم  می‌خواهیم همین‌طور به موفقیت ما کمک کنند تا همکاری و حمایت‌ها ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول