اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تالشان غیرتشان را فرش قدوم شهید کردند

آخرین روز از نخستین ماه فصل برگ‌ریزان نویدبخش خبر آمدن فرمان همان شیر مرد روستایی ارتشی است که در خاک‌های داغ منطقه عملیاتی در آبادان به سمت خدا پرواز کرد و تالشان غیور برای آمدن میهمانشان این‌گونه سنگ تمام می‌گذارند.

تالشان غیرتشان را فرش قدوم شهید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، عزیز عاقبتی خطبه‌سرا؛ جاده‌ها گل‌آلود  و خاکی  است، چندنفری بیل به دست در حال هموار کردن مسیر هستند، تلفن‌ها مشغول است، یکی چند کامیون شن می‌خرد و دیگری سفارش سیمان می‌دهد و آن  دیگری در حال بستن داربست برای نصب یک بنر است، اینجا چه خبر است؟!

چند جوان دیگر به جمعیت کارگران اضافه می‌شود، جنس شوق کار کردنشان متفاوت با کارگران معمولی است خبرنگار همیشه خندان شهر این بار گریان در کنار جمعیت است، هرکسی مشتاق انجام کاری است، راننده‌ای می‌گوید دلم می‌خواهد کاری بکنم اما دستم خالی است، اگر تا غروب هم بخواهید همراه شما خواهم بود؛ اینجا چه خبر است؟!

انگار صحبت آبروداری است، جوانان غیور تالشی غیرتشان به جوش آمده، کامیون شن از راه رسید و شورای محل نیز برای شن‌ریزی کوچه‌ها دست‌به‌کار می‌شود، اینجا چه خبر است؟!

خبر آمد خبری در راه است، میهمان داریم چه میهمانی؛ میهمانی که قدمت چشم‌انتظاری آن به‌اندازه همه عمر مادر و پدری است که تسلای دلشان دل‌خوش به عمق ارادت تالشان غیور بود. جوان رعنایی که ۳۵ سال از رفتن او از روستای شیخ محله در بخش اسالم تالش می‌گذرد.

۳۵ سالی که نه هرماه، هفته یا روز آن بلکه هر ساعت آن انتظار راست‌قامت عروج کرده‌ای را می‌کشد که خبر آمدنش این‌گونه همه را به ولوله انداخته است.

آخرین روز از نخستین ماه فصل برگ‌ریزان نویدبخش خبر آمدن فرمان همان شیر مرد روستایی ارتشی است که در خاک‌های داغ منطقه عملیاتی در  آبادان به سمت خدا پرواز کرد.

امروز سینه شیخ محله سپرتر و چشمانشان پاییزی تر از هرروز دیگری است که این‌گونه پیش‌تر از آنان که باید آب‌وجارو کرده‌اند.

خبر آمدن شهید فرمان پور یعقوب در شهر پیچیده و تالشان کوچ به کوچ از گوشه و کنار به منزل پدری شهیدشان می‌آیند تا بگویند ما هم برای پذیرایی از میهمانی الهی آماده‌ایم.

آماده‌ایم تا خمی قامت ناشی از دوری فرزندتان را با حضورمان راست کرده و بگوییم که ما بی‌وفا نیستیم و به فرزند حی‌تان نشان دهیم رسم وفاداری را.

سیف‌الله صداقت از دوستان شهید که از طلوعین پیگیر مقدمات میهمان‌نوازی است در مسیر رفتن به سمت خانه شهید با چشمانی اشک‌بار شوق وصالش را با خاطرات دلاورمردی‌های فرمان به تصویر می‌کشد.

چقدر شلوغ است اینجا، پدر و مادر شهید به کنجی از منزل زُل زدند، برادر شهید به استقبال میهمانان آمده. بمیرم برای مادری که معلوم نیست از آخرین لحظه خداحافظی با جگرگوشه‌اش تا سلام دوباره چه بر سرش آمده؛ صحنه آن‌قدر منقلب کننده است که نمی‌توان با قلم به تصویر کشید.

به‌گونه‌ای کارها پیش می‌رود که انگار دستی برای راهبرد امور بر سر همه سایه انداخته؛ شهید زنده خودش می‌داند چگونه به بهانه‌ای کارهای نکرده را انجام دهد انگار همه منتظر آمدن فرمان بودند تا آبادی را به این محله برگردانند.

یکشنبه چهارم آبان ماه مردم شهیدپرور و غیور تالش میزبان شهید فرمان پوریعقوب هستند تا بار دیگر عشق و ارادت خود را به راه و منشی که ریشه در ذاتشان دارد به نمایش بگذارند.

 

به گزارش فارس، شهید فرمان پور یعقوب متولد سوم مهرماه ۱۳۴۴ در روستای شیخ محله بخش اسالم تالش است که در  ۲۳ بهمن ۱۳۶۴ در سن  ۲۰ سالگی در مناطق عملیاتی آبادان به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از ۳۵ سال تفحص شده و روز یکشنبه چهارم آبان در روستای محل تولدش شیخ محله اسالم تشییع می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول