اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

با جشنواره فیلم کودک| مجیدی: «خورشید» دغدغه کودکان کار را در من زیاد کرد/ پا را فراتر از کلیشه ها گذاشتیم

مجید مجیدی، کارگردان فیلم سینمایی خورشید گفت: بچه هایی که در فیلم خورشید بازی کردند، کودک کار بودند خیلی هم استعداد نشان دادند و در سطح جهان مطرح شدند همین نشان می دهد که چقدر می توانیم از ظرفیت این بچه ها استفاده کنیم.

با جشنواره فیلم کودک| مجیدی: «خورشید» دغدغه کودکان کار را در من زیاد کرد/ پا را فراتر از کلیشه ها گذاشتیم

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نشست خبری فیلم سینمایی خورشید به کارگردانی مجید مجیدی و حضور او، امیر بنان، تهیه کننده، جواد عزتی، روح الله زمانی، شمیلا شیرزاد ، ابوالفضل شیرزاد و مانی غفوری بازیگران فیلم برگزار شد.

در ابتدای نشست مجیدی با ابراز امیدواری از تغییر شرایط در آینده نزدیک و بهبود وضعیت سینما گفت: خورشید به موضوع کودکان کار می پردازد الان همه کشورها درگیر این موضوع هستند و فراتر از دولت ها شده است.

وی با اشاره به تحقیقات خودش در این زمینه گفت: بچه ها آینده سازان این کشور هستند و می بایست به آنها توجه شود تا معضلات کمتر باشد. همه دوست داریم شرایطی باشد تا هیچ بچه ای کار نکند چرا که این بچه ها هم مجبور به کار هستند وگرنه باید درس بخوانند و آموزش ببینند. ما باید کنار فیلم به مدارس مخصوص این بچه ها و همینطور پویش هایی برای همکاری با موسساتی که برای بچه های کار همکاری می کنند نیز توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه با کمک هم می توانیم برای بچه ها مدرسه بسازیم و کارآفرینی کنیم، گفت: بچه های کار می بایست مهارت بیاموزندچرا که یک گنج هستند و استعداد دارند حتی بچه هاییکه در فیلم ما بودند کودک کار هستند که با این استعداد فیلم بازی کردند حتی شمیلا سلبریتی در ونیز شده بود و خیلی به او توجه می کردند.

در ادامه نشست جواد عزتی نیز عنوان کرد: خانواده نقش اول تربیت بچه را دارد یک خانواده بدون تبلت هم می تواند به بچه اش آموزش دهد سینما هم می تواند این نقش را ایفا کند من واقعا شخصا برای بازی در این فیلم دغدغه بچه ها را داشتم.

روح الله زمانی دیگر بازیگر فیلم نیز گفت: از گرفتن جایزه ونیز خوشحال هستم فکر نمی کردم کودکی که نمی توانسته سه کیلومتر هم از محل زندگی اش دور شود از یک قاره دیگر جایزه بگیرد.

دیگر بازیگران این فیلم نیز به نوبت درباره حضورشان صحبت کردند و در ادامه با تأکید بر معضل کودکان کار در جامعه گفت: خیلی استعدادها در کشور ما هست که خاک می خورد و استفاده نمی شود وقتی یک بخش جامعه فقیرتر می شود بخش دیگر ثروتمندتر و حتما اختلاس و دزدی هم در آن روی می دهد.

وی اظهار داشت: در این فیلم تلاش کردیم از کلیشه ها پا را فراتر بگذاریم اما بهرحال باز هم در مرزبندی فیلمنامه دچار مشکل بودیم تا مفاهیم را مطرح کنیم و کلیشه زده نشویم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول