اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

المیادین: 16 تروریست در ادلب کشته شدند

16 تروریست گروهک تروریستی هیئه تحریر الشام که بیش‌ترشان از عناصر رده اول این گروهک بودند، در حمله هوایی یک هواپیمای ناشناس به استان ادلب کشته شدند.

المیادین: 16 تروریست در ادلب کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه المیادین از کشته شدن شانزده نفر از تروریست‌های گروهک «هیئه تحریر الشام» در حمله یک هواپیمای ناشناس خبر داد.

یک مقام محلی در استان ادلب خبر داد:« شانزده نفر از تروریست‌های گروهک تروریستی هیئه تحریر الشام که اغلب آنها از عناصر رده اول این گروهک بودند، در حمله هوایی یک هواپیمای ناشناس در ادلب کشته شدند.»

در حال حاضر قوی‌ترین گروهک تروریستی حاضر در ادلب، گروهک هیئه تحریرالشام به رهبری «ابومحمد الجولانی» است.

جولانی در ابتدا عضوی از سازمان القاعده در عراق بود که سپس در آنجا دستگیر و چند سالی زندانی بود. او از سال ۲۰۱۳ به عنوان نماینده رسمی ابوبکر البغدادی و گروهک داعش وارد خاک سوریه شد؛ اما بعدها با هماهنگی قطر و ترکیه از داعش جدا شد و به مخالفین دولت سوریه پیوست. جولانی سپس به پیشنهاد ترکیه از القاعده اعلام برائت کرد و  نام گروهک خود را از جبهه النصره به جبهه فتح الشام و بعدها هیات تحریرالشام تغییر داد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول