اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

میزبانی کرمان از مسابقات کشتی جام سردار شهید سلیمانی

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: میزبانی مسابقات کشتی جوانان و نوجوانان با عنوان جام سردار شهید سلیمانی را در استان در برنامه داشتیم که به دلیل کرونا کنسل شد اما امیدواریم با کمک استانداری کرمان میزبانی این مسابقات کشوری باشد و در تقویم فدراسیون کشتی ثبت شود.

میزبانی کرمان از مسابقات کشتی جام سردار شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، میثم پاریزی عصر امروز در حاشیه دیدار رئیس فدراسیون کشتی با استاندار کرمان با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ورزش استان طی سال‌های ۹۸ و ۹۹، عنوان کرد: ۱۰۸ هزار متر افتتاح ورزشی در استان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در قالب ۶۱ پروژه داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان ادامه داد: ۵۸ صدم مترمربع سرانه ورزشی استان است که برابر با سرانه کشوری است.

وی با اشاره به اینکه کرمان ۱۱۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته دارد، افزود: آمار استفاده از اماکن ورزشی استان سه برابر این میزان است.

پاریزی ادامه داد: 2 هزار ورزشکار سازمان‌یافته، با ۷ فضای تخصصی مرکز و ۱۶ فضای تخصصی در شهرستان‌های استان در حوزه ورزش کشتی داریم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه‌های مختلف کشوری ۸۰ تیم داریم که نسبت به ظرفیت نیروی انسانی استان آمار قابل قبولی است، بیان کرد: ۳۹ تیم ما در لیگ‌های برتر فعالیت می‌کنند که ۵۰ درصد آنها سال گذشته کسب رتبه و سکو داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان خاطرنشان کرد: ورزش بانوان استان در رشته‌های مختلف از جمله قهرمانی فوتبال بانوان بم برای ۷ سال متوالی و ... افتخارات بزرگی کسب کرده است.

وی یادآور شد: قرار بود میزبانی مسابقات کشتی جوانان و نوجوانان با عنوان جام سردار شهید سلیمانی را در استان داشته باشیم که به دلیل کرونا کنسل شد اما امیدواریم با کمک استانداری کرمان میزبانی این مسابقات کشوری باشد و در تقویم فدراسیون کشتی ثبت شود.

پاریزی افزود: طبق مستنداتی که در استان داریم و مکاتبه با وزیر ورزش هم شده، با توجه به اینکه شهید سلیمانی ورزشکار زورخانه‌ای بوده، به عنوان پهلوان دیار کریمان معرفی شود.

وی ابراز داشت: استان کرمان ظرفیت‌های اقتصادی دارد و بنگاه‌های اقتصادی مسئولیت‌های اجتماعی انجام می‌دهند و ما دغدغه داریم این بودجه در مجموعه باشگاه‌ها به شکل هدفمند باید هزینه شود.

پاریزی اضافه کرد: حمایت مالی که از ورزش می‌شود عدد بالایی است، اما هدفمندکردن این بودجه و هزینه با کیست؟ نقش ورزش جوانان در این بین چیست، لذا مشورت با ورزش جوانان به عنوان سیاستگذار و متولی ورزش استان در هزینه‌کرد این بودجه ها مدنظر باشد که مطمئنا به شکل هدفمندتر و بهتر در این بخش می‌توان پیش رفت.

رضا اسماعیلی رئیس هیات کشتی استان با بیان اینکه 2 هزار و 200 کشتی‌گیر بیمه شده در استان داریم، عنوان کرد: درخواست داریم که در خیلی از شهرستان‌ها که به دلیل مشکلات زیرساختی نتوانستند هیأت کشتی راه بیندازند، حمایت شوند.

وی ادامه داد: ۸ شهرستان هیات کشتی ندارند و ۱۶ شهرستان با کمبود امکانات روبه‌رو هستند.

انتهای پیام/80017/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول