اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تاکید رئیس‌جمهور عراق بر کاهش تنش در منطقه در دیدار با سفیر روسیه

رئیس‌جمهور عراق در گفت‌وگو با سفیر روسیه در بغداد بر ضرورت کاهش‌ تنش‌ها در منطقه تاکید کرد.

تاکید رئیس‌جمهور عراق بر کاهش تنش در منطقه در دیدار با سفیر روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق امروز (پنجشنبه - ۲۲ اکتبر)، در کاخ ریاست‌جمهوری «السلام» در بغداد، میزبان «ماکسیم ماکسیموف» سفیر روسیه در عراق بود.

به نوشته پایگاه خبری «بغداد الیوم»، برهم صالح در این دیدار بر ضرورت کاهش تنش در منطقه و گسترش افق‌های همکاری و اقدام مشترک در راستای خدمت به منافع متبادل میان دو کشور تاکید کرد.

 در بیانیه ریاست‌جمهوری عراق آمده است: در این نشست جدیدترین تحولات در دو عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی و بر پایبندی به گفت‌وگو برای تقویت امنیت و صلح منطقه‌ای بررسی تاکید شد.

برهم صالح همچنین بر ضرورت تقویت تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و نیز کاهش تنش‌ها _که بر فرصت‌های توسعه و شکوفایی ملت‌های منطقه تاثیر منفی می‌گذارد_ تاکید کرد و ضرورت هماهنگی، اقدام مشترک و اینکه عراق باید بخشی از محور تقویت امنیت و ثبات در منطقه باشد را یادآور شد.

در مقابل سفیر روسیه نیز از حمایت کشورش از عراق، تمایل به تقویت ریشه‌های روابط میان دو طرف در تمامی زمینه‌ها و توسعه همکاری اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول