اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری دوره‌ آموزشی آنلاین با موضوع «بی‌طرفی ترکمنستان»

انستیتو روابط بین الملل وزارت امور خارجه ترکمنستان، دوره سه روزه آنلاین برای دیپلمات‌های جوان کشورهای خارجی با موضوع «بی طرفی ترکمنستان؛ صلح، ثبات و توسعه پایدار» برگزار کرد.

برگزاری دوره‌ آموزشی آنلاین با موضوع «بی‌طرفی ترکمنستان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، انستیتو روابط بین الملل وزارت امور خارجه ترکمنستان، دوره سه روزه آنلاین برای دیپلمات‌های جوان کشورهای خارجی با موضوع «بی طرفی ترکمنستان؛ صلح، ثبات و توسعه پایدار» برگزار کرد.

بیش از 30 دیپلمات از 13 کشور جهان به ویژه افغانستان، ازبکستان، روسیه، ترکیه، بلاروس، اتریش، ایالات متحده آمریکا، مجارستان، جمهوری آفریقای جنوبی، مالزی، پاکستان، ارمنستان و چین در این دوره‌ها شرکت کردند.

این دوره به مناسبت  بیست و پنجمین سالگرد اعلام بی طرفی دائمی ترکمنستان برگزار شد که هدف آن افزایش آگاهی شرکت کنندگان از وضعیت کشور و نقش آن در اجرای سیاست خارجی است.

«قربان گلدیف» رئیس انستیتوی روابط بین الملل وزارت امور خارجه ترکمنستان در سخنرانی افتتاحیه به تعهد ترکمنستان برای گسترش گفت‌وگوی سیاسی و دیپلماتیک با کشورهای جهان در چارچوب سیاست بی طرفانه مثبت اشاره کرد.

وی ابراز امیدواری کرد این دوره‌ها به دیپلمات‌های کشورهای مختلف جهان امکان می‌دهد تا در مورد بی‌طرفی دائمی ترکمنستان اطلاعات بیشتری کسب کنند و با استفاده از این کشور تحت رهبری «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان، گام های مهمی را برای دستیابی به صلح، ثبات و توسعه پایدار در جهان و منطقه برداشته شود.

برای این دوره دیپلمات‌های برجسته، متخصصان وزارت امور خارجه ترکمنستان و کادر آموزشی دانشگاه‌های تخصصی این کشور برای سخنرانی در قالب آنلاین دعوت شده‌اند که به طور جامع دیپلمات‌های تازه کار را در مورد موضوعات مربوطه آموزش می‌دهند و در مورد ویژگی‌های بی طرفی ترکمنستان صحبت کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول