اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۲۵ درصد نیاز کشور در لاستیک خودرو در کردستان تولید می‌شود/دنبال اخذ مجوز صادرات لاستیک به کردستان عراق هستیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طبق برنامه قرار است امسال ۲۳ میلیون حلقه لاستیک رادیال سواری در کشور تولید شود که سهم کردستان از این میزان ۲۵ درصد است.

۲۵ درصد نیاز کشور در لاستیک خودرو در کردستان تولید می‌شود/دنبال اخذ مجوز صادرات لاستیک به کردستان عراق هستیم

محمد دره‌وزمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت تولیدی کارخانه‌های لاستیک‌سازی کشور به ۲۳ میلیون حلقه در سال رسیده است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است پنج میلیون و ۴۰۰ هزار حلقه آن در شرکت لاستیک بارز کردستان تولید شود که معادل ۲۵ درصد ظرفیت تولید کشور است.

وی افزود: تولید لاستیک در شرکت بارز کردستان از ۱۲ هزار حلقه در روز در سال ۹۶، امروز به ۱۷ هزار و ۵۰۰ حلقه افزایش یافته و این رقم تا پایان سال جاری به روزانه ۱۸ هزار حلقه نیز خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: هدف‌گذاری انجام گرفته، تولید 5 میلیون و 400 هزار حلقه لاستیک در سال است و این امر مهم با همتی که در این کارخانه وجود دارد به طور قطع اتفاق می‌افتد.

دره‌وزمی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم بحث توسعه کارخانه لاستیک بارز کردستان را پیگیری کنیم تا زمینه خط تولید لاستیک خودروهای سنگین نیز در این واحد فراهم شود، یادآور شد: مشکل این کارخانه تأمین مواد اولیه برای تولید است که از طریق ارز نیمایی انجام می‌شود و قیمت خرید مواد اولیه و فروش تولیدات سازگار نیست و باید در سطح ملی اقدامی برای رفع این مشکل صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۶ و با آغاز بهره‌برداری از این واحد تولیدی، تاکنون هر سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک به ظرفیت تولید آن اضافه شده است، بیان کرد: در حال حاضر ۷۵۱ نفر به صورت مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: مصرف داخلی لاستیک در کشور ۲۲ میلیون حلقه در سال است و ما پیگیر هستیم مجوز صادرات یک میلیون حلقه لاستیک مازاد بر نیاز تولیدی را دریافت و با توجه به نیاز اقلیم کردستان عراق به لاستیک خودروی سواری، صادرات مقطعی به این منطقه داشته باشیم.
انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول