به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جعفر قادری اظهار داشت: با تلاشها و تاکیدی که جهت تکمیل رینگ اول کمربندی شیراز داشته ایم، محور کمربندی شرق شیراز از پل شمال دروازه قرآن تا پلیس راه شرق شیراز، با مشارکت مالی ۲۰ درصدی شهرداری شیراز ، ۳۰ درصد شرکت آرشینکو و ۵۰ درصد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، تامین مالی می شود.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان استان پیگیر اختصاص بودجه دولت برای محور کمربندی شیراز هستند، گفت: انتظار می رفت که بودجه اجرای این کمربندی توسط دولت تامین شود ولی با توجه به اینکه با اعتبارات قطره چکانی دولت امکان تکمیل این پروژه در چند سال آینده وجود نداشت تصمیم به استفاده از ظرفیت تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۹ به عنوان یک کار سرمایه گذاری بر روی این پروژه گرفته شد.
وی افزود: با استناد به این تبصره، یک مشارکت سه جانبه بین شهرداری، وزارت راه و شرکت آرشینکو انجام شده و این پروژه تکمیل می شود و در دوران بهره برداری با اخذ عوارض از خودروهای عبوری اصل و سود سرمایه گذاران تامین خواهد شد.
قادری در ادامه بخش باقیمانده پروژه احداث کمربندی شمال شرقی شیراز را شامل عملیات زیر دانست:
۱. تملک اراضی و آزادسازی مسیر
۲. زیرسازی شامل عملیات خاکی و احداث ابنیه فنی
۳. روسازی مسیر شامل ساب بیس، بیس و رویه بر اساس طرح
۴. نصب تجهیزات ایمنی، تابلو علائم و خط کشی مسیر و نصب حفاظ در طرفین و وسط محور
۵. احداث تقاطعها و تبادلها به همراه ابنیه فنی خاص مسیر وفق طرح
به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، قرار است شرکت آرشینکو بهعنوان سرمایه گذار و پیمانکار پروژه در کنار شهرداری شیراز و وزارت راه و شهرسازی کلیه عملیات فوق را براساس ضوابط و مقررات و استانداردهای ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت راه و شهرسازی انجام دهد.
انتهای پیام/ ن