اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

لزوم افزایش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به محصلان

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: امروز باید ۵۰ درصد آموزش‌ها در آموزش‌وپرورش و ۳۰ درصد آموزش‌ها در مراکز آموزش عالی باید به سمت مهارت‌آموزی سوق داده شود.

لزوم افزایش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به محصلان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، علی اوسط هاشمی در نشست هم‌اندیشی بخش خصوصی و مدیران شورای هماهنگی این استان بابیان اینکه جهش تولید درگرو جهش مهارت است، اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به ایجاد دپارتمان‌های تخصصی و پیوست مهارت در مراکز کارگاهی و شرکت شهرک‌های صنعتی تاکید دارد.

وی تقاضامحوری را برای تربیت نیروی انسانی را الزامی دانست و همچنین بر سنجش مهارت و دستیابی به گواهینامه مهارت توسط نیروی انسانی تاکید کرد و افزود: کسب مهارت باید در ضمن کار و همیشگی باشد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تأکید کرد: امروز باید ۵۰ درصد آموزش‌ها در آموزش‌وپرورش و ۳۰ درصد آموزش‌ها در مراکز آموزش عالی باید به سمت مهارت‌آموزی سوق داده شود. 

وی با تأکید بر اینکه فاصله مهارت با صنعت باید به حداقل برسد و حداکثر زمینه ارتقا مهارت در استان فراهم شود، افزود: تفکر ارتقا سطح مهارت باید در جامعه نهادینه شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید بر مدرک‌گرایی را موجب کاهش ارزش مهارت در جامعه دانست و گفت: امروز باید به توانمندی‌ها فکر کنیم و با تغییر نگاه استعدادیابی و هدایت فرزندان این مرزوبوم در مسیر درست رشد اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی نماینده افکار اقتصادی فعال جامعه است، گفت: توسعه را باید در ایجاد نگاه مسئولانه در جامعه جستجو کنیم که انسان‌محور رسیدن به توسعه پایدار، متواین و درون زاست.

هاشمی ایجاد بستر توانمندسازی نقش آفرینان اصلی حوزه مهارت در جامعه را مهم دانست و تصریح کرد: ویژگی اصلی انسان قدرت خلق است و باید شرایط رشد این افراد خلاق در جامعه ایجاد شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: استان خراسان شمالی می‌تواند دپارتمان ملی مهارت اصناف باشد تا بر اساس طرحی از سوی این استان بتوانیم اصناف در سطح کشور را ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول