اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ورزش شهرستان‌ها؛ نیازمند برندسازی/ هیأت‌های ورزشی با واگذاری سالن‌ها دچار مشکل شده‌اند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان پیشنهاد کرد: به‌منظور توجه به توانمندی و استعدادهای ورزشی در مناطق مختلف استان، اداره کل ورزش و جوانان سمنان برندسازی در ورزش شهرستان‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.

ورزش شهرستان‌ها؛ نیازمند برندسازی/ هیأت‌های ورزشی با واگذاری سالن‌ها دچار مشکل شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور عصر امروز در نشست رؤسای هیأت‌های ورزشی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان، با اشاره به مصوبه قانونی مبنی بر واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که در برخی موارد واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی مشکلاتی را برای هیأت‌های ورزشی فراهم آورد؛ اما در مجموع چنانچه راهکار یا تبصره‌ای بتواند در واگذاری سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی به هیأت‌های ورزشی مؤثر واقع شده و کمک کند، ما نیز تا حصول نتیجه پیگیر خواهیم خواهد شد.

او با اشاره به مصوبه سال گذشته مبنی بر در اختیار گذاشتن اماکن ورزشی ادارات و سازمان‌ها به ورزش و جوانان گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان باید در قالب برنامه‌ای منظم و متقن نسبت به احصای توانمندی‌ها، امکانات و تجهیزات ورزشی موجود در ادارات و چگونگی کارکرد و استفاده از این امکانات در سازمان‌های دولتی اقدام کرده و سپس انتظار همکاری و مشارکت و مساعدت مدیران استان را در اجرای این مصوبه داشته باشد.

بیشترین میزان خسارت در بخش ورزش

خجسته‌پور با اشاره به شیوع کرونا و مشکلات گسترده ناشی از آن در کل دنیا گفت: خسارات و زیان‌های ناشی از کرونا بر کل اقتصاد دنیا بر هیچ کس پوشیده نیست و در این بین، شاید به جرأت بتوان گفت یکی از مشاغل و مجموعه‌هایی که بیشترین میزان خسارات و زیان را متحمل شد، باشگاه‌داران و سرمایه‌گذاران در بخش استخر و مجموعه‌های آبی هستند.

او گفت: اداره کل ورزش و جوانان سمنان باید تلاش کند تا با تأمین و اعطای تسهیلات، بخشی از این خسارات را جبران و زیان‌های وارده را کاهش دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: کرونا سبب شد تا علاوه بر ممنوعیت حضور تماشاگران به‌عنوان بالاترین سرمایه‌های مسابقات ورزشی، از شور و نشاط مسابقات نیز کاسته شده و کاهلی عمومی به‌دلیل توصیه به ماندن در خانه و ... افزایش یابد.

وی اظهار کرد: در طول تاریخ حتی در سخت‌ترین شرایط جنگی و بحرانی دنیا، مسابقات ورزشی و المپیک تا حد ممکن تعطیل نشد؛ اما شاهدیم که این اتفاق هم‌اکنون در دنیا رخ داده و این رویداد بزرگ ورزشی جهان به تعویق افتاده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: همه باید بدانیم که کرونا مستقیماً به سلامت انسان‌ها لطمه وارد کرده و تنها راه جبران این خسارات و لطمات، ورزش و تحرکات بدنی بوده که خوشبختانه این روزها در قالب پویش‌های همگانی و چالش‌های ورزشی در حال انجام است.

تابع مقررات اعلامی ستاد ملی کرونا هستیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اهمیت ورزش در شرایط کنونی گفت: لازمه شرایط کرونایی امروز ورزش همگانی است و مسؤولان اداره کل ورزش و جوانان و هیأت ورزش‌های همگانی استان سمنان باید تلاش کنند تا آنجا که ممکن است نسبت به توصیه و تشویق اقشار مختلف مردم به انجام ورزش همگانی همت شود.

خجسته‌پور با بیان درخواست برخی از صاحبان باشگاه‌های بدن‌سازی نسبت به بازگشایی این‌گونه مراکز در شرایط کرونایی فعلی گفت: ما تابع دستورات و مقررات اعلامی از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا هستیم.

او گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، همگان موظف به رعایت این دستورات و مقررات هستیم و چنانچه شرایط رنج‌آور و سخت کرونایی در موج سوم قدری کاهش یافته و به وضعیت نرمال بازگردد، بی‌شک در این زمینه نیز تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد.

لزوم تجهیز خانه‌های ورزش روستایی  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به خدمات مؤثر و گسترده دولت در گسترش ورزش به‌خصوص توسعه و افزایش خانه‌های ورزش روستایی گفت: یکی از اتفاقات خوب و مهم دولت، توجه ویژه به روستاها و ورزش روستایی بوده و راه‌اندازی هزاران خانه ورزش در سطح کشور مؤید این ادعاست.

خجسته‌پور با ذکر اینکه برای کیفیت‌بخشی بیشتر به ورزش روستایی نیازمند نظارت و پالایش اساسی هستیم، گفت: خانه‌های ورزش روستایی ضمن تجهیز کامل به امکانات و وسایل ورزشی باید کاملاً فعال و با برنامه بوده و صرفاً ایجاد مکانی تحت عنوان خانه ورزش روستایی کفایت نمی‌کند.

وی گفت: این خانه‌ها باید متولی خاص داشته و امکانات و تجهیزات موردنیاز آن نیز تأمین شود و در اختیار مردم قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با پیشنهاد برندسازی ورزش در سطح شهرستان‌های استان گفت: در همه حوزه‌های مرتبط با اقتصاد، برند سازی یک اصل جدی و آشناست.

خجسته‌پور پیشنهاد داد: اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با مطالعه دقیق و امکان‌سنجی مناسب و توجه خاص به شهرها و روستاها نسبت به برند سازی رشته‌های ورزشی در شهرستان‌های استان اقدام و علاوه بر تقویت سایر رشته‌های ورزشی در این زمینه به‌خصوص نیز با ارائه راهکار، هدف‌گذاری کرده و برنامه ارائه دهد.

مشارکت اجتماعی با ورزش تقویت می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: این‌گونه مناسبت‌ها و نام‌گذاری‌ها تلنگری برای همه ماست تا نقش و جایگاه ورزش و ورزشکاران را بیش از پیش در سطح جامعه درک کرده و به خاطر داشته باشیم که ورزش تضمین‌کننده سلامت روح و جسم بوده و تمامی افراد در هر مسؤولیت و عنوانی، نیازمند توجه به این مقوله مهم و ارزشمند هستند.

خجسته‌پور گفت: مطالعات و تحقیقات روز دنیا و نیز مشاهدات میدانی ثابت کرده است که مشارکت اجتماعی با ورزش تقویت شده و رشد خواهد کرد.

او تصریح کرد: نگاهی به تاریخ پرفرازونشیب ایران از قدیم تاکنون این مقوله را به اثبات رسانده که هر جا نامی از مشارکت اجتماعی فعال به چشم می‌خورد، بی‌شک درخشش این نام با ورزشکاران و اهالی ورزش در سطح کشور ما همراه بوده و ماندگاری نام پهلوانان و قهرمانان این سرزمین نیز مؤید این ادعاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به وقایع و رخدادهای تلخ و شیرین کشور در دهه‌های گذشته گفت: در حوادث و وقایع مختلف رخ داده در سطح کشور همواره آنچه بیش از پیش خودنمایی کرده، حضور فعال و مشارکت اجتماعی ورزشکاران در یاری‌رسانی به رنج دیدگان و مصیبت دیدگان حوادث و بلایاست و در این راستا نام بزرگانی همچون جهان‌پهلوان تختی و نیز چهره‌های سرشناس فعلی ورزش می‌درخشد.

خجسته‌پور با اشاره به اینکه امروز ورزش‌های تیمی و گروهی نشانه‌ای بارز از مشارکت اجتماعی و همدلی در میان افراد است، گفت: فارغ از هرگونه نتیجه‌گیری و مقایسه میان مسابقات، جشنواره‌ها و برنامه‌های بزرگ ملی و بین‌المللی، می‌توان چنین نتیجه گرفت که هیچ مسابقه و جشنواره‌ای آن‌چنان که مسابقات ورزشی می‌تواند در ایجاد همبستگی، غرور ملی و نشاط اجتماعی مؤثر باشد، نبوده است.

همراهی مردم با ورزشکاران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: در این میان، نمونه‌های بارز و گسترده‌ای را می‌توان بیان کرد که از جمله همدلی و اشتیاق مردم در سردادن نوای وطن پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل استرالیا و راهیابی کشور ما به مسابقات جام جهانی که بی‌تردید یکی از نخستین تجمعات عمومی و بدون دعوت قبلی در کشور ماست.

خجسته‌پور هم‌نوایی و همراهی مردم با ورزشکاران در مسابقات ملی و بین‌المللی را نشانه‌ای از حس مشترک انسان‌ها به ورزش و تأثیر رشته‌های ورزشی در برانگیختن نشاط و مشارکت اجتماعی دانست.

او عنوان کرد: تنها در مسابقات ورزشی شاهد این صحنه دل‌انگیز هستیم که جوانان و نوجوانان حتی با پیروزی یک تیم باشگاهی به خیابان‌ها ریخته و شادی می‌کنند و بی‌تردید این موضوع سرمایه‌ای عظیم برای ورزش کشور محسوب گردیده که باید حداکثر استفاده را از این ظرفیت به انجام رساند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اهمیت ورزش همگانی و گسترش فرهنگ ورزش عمومی در کشور گفت: ورزش همگانی زمینه‌ساز ورزش قهرمانی و تربیت قهرمانان و نام‌آوران ورزش کشور است؛ تا همگان نپذیریم که ورزش لازمه زندگی و عاملی برای سلامت جسم و روح همه ماست، بی‌شک نمی‌توان انتظار تربیت و رشد قهرمانان و ورزشکاران حرفه‌ای در سطح کشور و استان را داشت.

خجسته‌پور با تأکید بر اینکه سنگ زیرین و دست‌مایه اصلی در ورزش قهرمانی، بدون تردید در ورزش همگانی نمود پیدا می‌کند، گفت: وقتی فرهنگ ورزش همگانی و پذیرش ورزش به‌عنوان یک اصل اساسی در میان آحاد جامعه رشد یافته و ریشه گسترانید، به دنبال آن استعدادیابی و کشف چهره‌های جدید و ورود به دنیای قهرمانی و حرفه‌ای نیز رخ خواهد داد و گسترش خواهد یافت.

وجود بیش از ۴۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در سمنان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، کم‌تحرکی و ورزش نکردن برخی از آحاد جامعه را به‌عنوان یک زنگ خطر جدی در مسیر سلامت و نشاط جامعه عنوان و اظهار کرد: امیدواریم پس از ریشه‌کنی کرونا، شاهد اوج‌گیری ورزش و توسعه آن در میان اقشار مختلف مردم باشیم.

خجسته‌پور وجود بیش از ۴۰ هزار نفر ورزشکار سازمان‌یافته در استان ۷۰۰ هزار نفری سمنان را به‌عنوان نقطه امیدواری و خوشحالی دانست و عنوان کرد: باید فارغ از نگاه صرفاً آماری و بر اساس بیمه و کارت ورزشی، تلاش کنیم تا ضمن جذب هر چه بیشتر آحاد مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان به ورزش حرفه‌ای و سازمان‌یافته، آنان را در این مسیر حفظ کرده و ماندگار سازیم.

او وجود ۴۶ هیأت ورزشی تخصصی در استان سمنان را ظرفیتی عظیم از نیروی مردمی دانست و گفت: این ظرفیت عظیم می‌تواند در مسیر توسعه هدفمند و هماهنگ استان مؤثر واقع شده و نباید از این ظرفیت ارزشمند غفلت کرد.

پیگیری همیشه نتیجه می‌دهد

خجسته‌پور با تأکید بر اینکه دولت‌ها بسترساز فعالیت‌های ورزشی هستند، گفت: اگر در مجامع رسمی و جهانی دنیا عنوان می‌شود که فدراسیون‌های ورزشی نباید دست‌مایه تصمیمات سیاسی دولت‌ها شده و باید در خدمت منافع و فعالیت‌های ورزشکاران باشند، این نکته را باید عنوان کرد که در کشور ما و سایر ملل دولت‌ها باید بسترساز فعالیت‌های ورزشی بوده و در ترویج و رشد ورزش تلاش کنند.

او بهبود روابط ورزش و صنعت را به‌عنوان راهکاری مناسب جهت رشد و توسعه ورزش عنوان کرد و گفت: علی‌رغم وضعیت نه‌چندان مناسب صنعت در دوران کرونایی فعلی اما خوشبختانه در استان سمنان ظرفیت‌های بزرگی از صنعت و معدن به چشم می‌خورد که باید تلاش کرد تا با نزدیک سازی ورزش و صنعت و بهره‌گیری از وجود این صنایع و ظرفیت بزرگ به‌منظور رشد و گسترش ورزش استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، آشتی صنعت و ورزش را مستلزم داشتن نقشه راه و برنامه دانست و عنوان کرد: اگر نگاهی به پیشینه ورزش در استان‌های موفق کشور داشته باشیم، پی خواهیم برد که در این استان‌ها صنایع در خدمت ورزش بوده و برای بهره‌مندی از این ظرفیت داشتن نقشه راه و پیاده‌سازی برنامه‌ای کاربردی و قابل اجرا از مهم‌ترین اولویت‌هاست.

او گفت: به‌عنوان معاون استاندار سمنان هیچ‌گاه ادعا نکرده‌ام که بر همه چیز واقف و آگاه بوده و همه چیز را می‌دانم؛ بلکه بارها و بارها تأکید شده که برای پیشرفت و توسعه در هر امری لازم است تا خبرگان و متخصصان راهکار و برنامه ارائه دهند و در این راستا من و سایر مسؤولان نیز از هیچ کوششی در جهت پیگیری و به فرجام رسانی امور دریغ نخواهیم کرد.

ساخت تالار مرکزی سمنان با پیگیری جدی احیا شد

خجسته‌پور با اشاره به اجرایی شدن روند ساخت تالار مرکزی سمنان، انجام این امر را حاصل پیگیری مستمر و جدی دانست و گفت: این پروژه که از انتظارات به‌حق و مطالبه عمومی مردم سمنان بود، سال‌ها به دلیل عدم پیگیری به حال خود رها شده بود.

او گفت: امسال با پیگیری جدی دکتر عباس گلرو، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مکاتبات استاندار سمنان و حضور فرماندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در مرکز، این طرح احیا شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: شاهدیم که ۱۰۰ درصد اعتبار این تالار ابلاغ و تخصیص یافت و می‌توان گفت که «پیگیری همواره نتیجه می‌دهد».

خجسته‌پور گفت: در حوزه‌های ورزش قهرمانی و باشگاه‌ها در استان نیز نیازمند پیگیری هدفمند و جدی بوده و لازمه این پیگیری‌ها نیز وجود برنامه و همچنین هدف‌گذاری مطلوب است.

در این جلسه، تعدادی از روسای هیأت‌های ورزشی استان به نمایندگی از سایر هیأت‌های ورزشی به بیان درخواست‌ها و انتظارات خود پرداخته و در آخر نیز از پنج هیأت ورزشی استان که در ارزیابی فدراسیون‌های مربوطه حائز عناوین اول تا سوم کشور شده بودند، تجلیل شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول