اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کارآفرینی حلقه مفقوده اقتصاد/ باید استفاده صحیح از منابع موجود را بیاموزیم

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه باید بتوانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم، گفت: کارآفرینی مهم‌ترین مولفه اقتصادی تولید است ما در ایران همه‌ امکانات را داریم اما کارآفرینی مفقود است، اگر کارآفرینی در کشور ایجاد شود رفاه برای مردم ایجاد می‌شود.

کارآفرینی حلقه مفقوده اقتصاد/ باید استفاده صحیح از منابع موجود را بیاموزیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد بعد از ظهر امروز جلسه انعقاد تفاهم‌نامه بسیج سازندگی با کمیته امداد امام (ره) استان چهارمحال و بختیاری برای توسعه اشتغال محرومین در سال جهش تولید با حضور فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع)، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) برگزار شد.

علی‌محمد اکبری در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت یاد شهدا به محرومیت‌های استان اشاره کرد و گفت: فاصله‌ای بین سپاه و کمیته امداد امام (ره) وجود ندارد و تا جایی که در توان بوده در سخت‌ترین شرایط و دورترین نقاط با تمام قوا همکاری کردیم.

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم(ع) با اشاره به اینکه استان ما در بالاترین سطح بیکاری قرار دارد و با این حال ۶۵ میلیارد تومان کمک مومنانه به نیازمندان کردند، افزود: باید امیدآفرینی کنیم چون دشمن در حال حاضر در پی ناامیدی است اما استان چهارمحال و بختیاری در همه‌ شرایط بسیار خوب عمل کرده و در اتفاقات گوناگون موفق بوده است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین سپاه و کمیته امداد امام (ره) خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد این طرح کمک به اشتغال‌زایی نیازمندان به خصوص مددجویان و حل مشکلات آن‌هاست که سپاه با تمام امکانات در کنار کمیته امداد است و آماده هرگونه خدمت است.

ایران در استفاده صحیح از منابع موجود ضعیف است

حجت‌الله عبدالملکی در خصوص جنگ اقتصادی گفت: ما در حال مختل کردن نظام آمریکا بودیم و تمام نگرانی آمریکا به خاطر این بود که ایران از نظر قدرت اقتصادی پیشرفت نکند و علت اصلی حمله به ایران و سایر کشورها جلوگیری از پیشرفت اقتصادی بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) با توضیح پیشینه دلار و دلایل روزافزون گرانی دلار خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در همه‌ زمینه‌ها موفق بوده چه فرهنگی و چه سیاسی، اما در حال حاضر مهم‌ترین خلا که در انقلاب ما وجود دارد قدرت اقتصادی است در حالی که ایران از نظر منابع بسیار قوی است و اگر طرز استفاده صحیح از منابع را بدانیم از نظر اقتصادی در رتبه دوم بعد از چین قرار می‌گیریم ولی کشور ایران در استفاده نکردن از فرصت‌ها رتبه اول را دارد و اگر کشور ایران بتواند در حوزه اقتصادی انقلاب کند منجر به تمدن نوین می‌شود.

اقتصاد مقاومتی قدرت تولیدی کشور را بر مبنای اسلام به فعلیت می‌رساند

وی به تحریم‌های ایران در زمینه بانکی و اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: اقتصاد مقاومتی قدرت تولیدی کشور را بر مبنای اسلام به فعلیت می‌رساند و این قدرت را به رخ مردم می‌کشد ما وظیفه داریم که این را به دنیا نشان دهیم.

عبدالملکی ادامه داد: باید بتوانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و کارآفرینی مهم‌ترین مولفه اقتصادی تولید است ما در ایران همه‌ امکانات را داریم اما کارآفرینی مفقود است، اگر کارآفرینی در کشور ایجاد شود رفاه برای مردم ایجاد می‌شود و برای کشور خلق قدرت بین المللی می‌شود.

وی افزود: نیازمندان اگر کارآفرین شوند نیازهایشان هم برطرف می‌شود و پولی که خرج این افراد می‌شود در جاهای دیگر کشور به کار گرفته و اقتصاد ملی تقویت می‌شود؛ تا به حال ۷۰۰ هزار خانواده از خانواده‌های نیازمند کارآفرین شدند و این کارآفرینی ۳ هزار میلیارد تومان سودآوری برای کشور در سال داشت اما این چرخه فقر وجود دارد و ۷۰۰ هزار خانواده نیازمند بدون شغل جایگزین شدند.

منابع کمیته امداد برای کارآفرینی محدود است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) خاطرنشان کرد: ما برای ایجاد اشتغال برای محرومین به شدت محروم هستیم و یک سوم بیکاران کشور مخاطب کمیته امداد امام(ره) هستند در صورتی که فقط نیم درصد منابع کشور در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است.

عبدالملکی اضافه کرد: 200 مرکز تخصصی نیکوکاری کارآفرینی در سراسر کشور داریم که نیروهای مردمی را پای کار اشتغال محرومین می‌آورد، برای برآورده کردن نیازهای محرومین بر آن شدیم تا کمیته امداد و سپاه و بسیج سازندگی را در زمینه کارآفرینی ادغام کنیم، این اتفاق همزمان در ۶ استان کشور در حال صورت گرفتن است و تمرکز بر روی استان‌هایی بوده که هم بسیج سازندگی و سپاه قوی بوده و هم کمیته امداد تا بار فقر از دوش محرومین برداشته شود.

 

تنها راه برون رفت از جنگ اقتصادی مردم هستند

در آخر سردار محمد زهرایی گفت: فقط مردم‌ می‌توانند جنگ اقتصادی را به سامان برسانند و تنها راه برون رفت از این جنگ مردم‌ هستند و بسیج یکی از مظاهر عینیت بخشی مردم‌سالاری دینی است.

رییس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: بسیج یک نیروی خود جوش، انقلابی، پای‌کار و از دل خود مردم است و ماموریت کمک به مردم را دارد و با همسویی با نهادهایی که دغدغه انقلاب دارند و به شخصی وصل نیستند مانند کمیته امداد امام ره می تواند به اهداف خود برسد.

وی در آخر با ابراز امیدواری از اجرای این طرح گفت: کنار هم قرار گرفتن چند استان برای دیگر استان‌ها نیز الگو می‌شود و این استان‌ها به صورت برتر فعالیت‌های بزرگی خواهند کرد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول