اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جنگنده‌های پیشرفته روسیه بمب افکن‌های راهبردی آمریکا را رهگیری کردند

دو جنگنده شکاری نیروی هوایی روسیه در یک عملیات موفق چند بمب افکن راهبردی آمریکا را در منطقه آلاسکا شناسایی و رهگیری کردند.

جنگنده‌های پیشرفته روسیه بمب افکن‌های راهبردی آمریکا را رهگیری کردند

به گزارش گروه بین ا‌لملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از شناسایی و رهگیری چند بمب افکن راهبردی آمریکا بر فراز«دریای برینگ» خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» در این رهگیری دو فروند جنگنده پیشرفته روسیه از نوع «میگ-31»   و «سوخو-35» دو بمب افکن راهبردی آمریکا از نوع «لنسر بی-1» را بر فراز دریای برینگ واقع در شمال اقیانوس آرام در منطقه آلاسکا رهگیری کردند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، این دو جنگنده بعد از عملیات رهگیری، این دو بمب افکن آمریکایی را تا خروج از منطقه همراهی کردند.

وزارت دفاع روسیه چندی قبل نیز  از رهگیری ۴ فروند هواپیمای نظامی انگلیس از جمله ۲ فروند جنگنده «تایفون» بر فراز دریای سیاه خبر داد. مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد که سامانه‌های کنترل هوافضای این کشور چهار هدف هوایی که از دریای سیاه قصد ورود به روسیه را داشتند شناسایی کرده و متعاقب آن یک «سوخو-۲۷» با پرواز سریع موفق به شناسایی این هواپیماها و رهگیری آن‌ها کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در این‌باره آمده است: «جنگنده سوخو-۲۷ موفق به شناسایی هواپیماهای نظامی انگلیس شد. این هواپیماها عبارت از یک فروند هواپیمای جاسوسی "RC-۱۳۵"، دو فروند جنگنده "تایفون" و یک هواپیمای سوخترسان بودند.»

طی روزها و هفته‌های گذشته هواپیماهای ناتو بارها از سوی جنگنده‌های روسیه رهگیری شدند و وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که پرواز هرگونه هواپیمای نظامی نزدیک مرزهای خود را اقدام تنش‌زا میداند. نشریه روسی «کراسنا زوزدا» چندی قبل نوشت که نیروی هوایی روسیه اخیرا ۴۳ فروند هواپیمای خارجی که قصد نزدیک شدن به حریم هوایی این کشور را داشند، شناسایی کرد. منابع خبری چندی قبل از تقابل یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷ فلانکر» روسیه با جنگنده‌های «اف-۱۸ هورنت» کانادا نزدیک حریم هوایی رومانی خبر دادند.

 انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول