اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عصائب اهل‌الحق عراق خواستار تسریع تحقیقات درباره جنایت «الفرحاتیه» شد

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق خواستار تسریع روند تحقیقات تخصصی و شفاف درباره جنایت الفرحاتیه و تلاش برای یافتن گروگان‌ها شد.

عصائب اهل‌الحق عراق خواستار تسریع تحقیقات درباره جنایت «الفرحاتیه» شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «عصائب اهل الحق» عراق بر ضرورت تسریع در تکمیل تحقیقات حرفه‌ای و شفاف درباره جنایت «الفرحاتیه» و شناسایی عاملان این جنایت و تحویل آنها به دستگاه قضایی کشور تاکید کرد.

به نوشته پایگاه خبری «تقدم»، وی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این جنایت و آرزوی رحمت الهی برای قربانیان از سرویس‌های امنیتی از جمله الحشدالشعبی خواست که تمام تلاش خود را وقف آزادسازی چهار گروگان ربوده شده در الفرحاتیه کنند.

وی افزود: باید تحقیقاتی حرفه‌ای و شفاف برای شناسایی مجرمان و تحویل آنها به دست قانون در دستور کار قرار گیرد و همه طرف‌های مسئول با همکاری یکدیگر تسهیلات لازم را برای بازگشت آوارگانی که دستهایشان به خون بی‌گناهان آلوده نشده  به منطقه الفرحاتیه، سیدغریب و سایر مناطق مجاور آنها فراهم سازند.

شنبه هفته جاری، فرماندهی پلیس استان صلاح الدین در شمال عراق با صدور بیانیه‌ای از ربوده شدن ۱۲ غیر نظامی از اهالی منطقه «الفرحاتیه» واقع در شهرستان «بلد» در جنوب این استان، از سوی یک گروه مسلح ناشناس خبر داد.پس از آن اعلام شد که اجساد هشت نفر از این ربوده‌شدگان پیدا شده که همگی با شلیک گلوله جان خود را از دست داده‌اند و سرنوشت چهار نفر دیگر هنوز مشخص نیست. 

در پی حادثه الفرحاتیه،  «عمار جبر خلیل» استاندار صلاح‌الدین عراق،با ارسال یک نامه اضطراری به دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح کشور خواستار انجام تحقیقات فوری درباره این حادثه شد. نمایندگان و شخصیت‌های سیاسی این استان نیز در بیانیه‌ای مشترک خواستار توقف چنین حملاتی در صلاح‌الدین شدند.

نخست وزیر عراق نیز یک روز پس از این حادثه در راس هیأتی امنیتی و نظامی عازم صلاح‌الدین شد تا از نزدیک در جریان جزئیات این پرونده قرار گیرد و دستوراتی نیز در این باره صادر کرد. قرار است که فردا (پنج‌شنبه) کمیته پارلمانی تحقیق درباره این جنایت، نتایج تحقیقات خود را اعلام کند.

در این میان برخی تلاش کردند تا این جنایت را به نیروهای الحشدالشعبی مرتبط کنند امری که با واکنش این سازمان مواجه شد و اعلام کرد که نیروهای آن در الفرحاتیه مستقر نیستند.

 «قاسم الکریطی» مسئول عملیاتی تیپ ۴۱ الحشد الشعبی، مستقر در استان صلاح‌الدین در یک گفت‌وگوی تلویزیونی ابعادی از جنایت الفرحاتیه را روشن ساخت و گفت که الحشدالشعبی با اتهاماتی سازمان‌دهی شده مواجه است و برخی رسانه‌های مغرض، عامدانه این سازمان را هدف قرار می‌دهند. اما اتهام‌زنی به الحشد درباره جنایت اخیر در استان صلاح الدین بی‌اساس و باطل است. نیروهای الحشد در الفرحاتیه حضور ندارند و این منطقه یک منطقه آزاد میان یگان‌های نظامی و امنیتی است. داعش نیز در این میان تمامی کسانی را که با الحشدالشعبی همکاری دارند، پاکسازی می‌کند.

وی تاکید کرد که حمله الفرحاتیه کار داعش بوده و دلیل آنکه داعش توانسته به این منطقه حمله کند، وجود اختلال و عدم توازن در نحوه استقرار نیروها بود. الفرحاتیه یک منطقه ناهموار به شمار می‌آید و داعش از آن برای انجام حملات چریکی استفاده می‌کند. ما با کمبود دوربین‌های حرارتی و هواپیماهایی که پناهگاه‌های داعش را شناسایی کنند، مواجهیم. ضمن اینکه تیپ ۵۲ مانع  عبور ما از این منطقه برای یافتن مخفی‌گاه‌های داعش می‌شد. با این وجود ما خط امدادرسانی داعش را در یثرب و تل‌الذهب قطع کردیم. به همین دلیل نیز داعش به دنبال ایجاد فتنه میان الحشد و مردم از طریق حادثه الفرحاتیه است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول