اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ضرورت استفاده هر چه بیشتر از برق خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت برق خورشیدی تاکید کرد.

ضرورت استفاده هر چه بیشتر از برق خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای فنی با بیان اینکه در حوزه ساختمان های خصوصی باید شورای فنی با اعمال نظارت و بازدید موضوعات را دنبال کند، گفت: با توجه به ظرفیت های استان  در اکثر شاخص ها می توانیم جزء ۱۰  استان برتر باشیم.

حسین کلانتری با بیان اینکه ۱۰۰۰ پروژه راه در راستای جهش تولید وجود دارد، که  پروژه پاتاوه دهدشت در حال اتمام است،  گفت: در حوزه های مسکن روستایی و ملی استان در بسیاری شاخص ها جایگاه خوبی دارد و رتبه   ۲ الی ۵ کشور در  شاخص های مختلف کشور را کسب شده است.

کلانتری با بیان اینکه نقاط ضعف و قوت باید در بازدید ها مورد نظر باشد، گفت: دستگاه ها در خصوص استفاده از انرژی های خورشیدی گام برداشتند و دستگاه هایی که عملکرد خوبی داشته تشویق و همچنین دستگاه های ضعیف باید تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۳ برابر مصرف دنیا مصرف انرژی داریم و باید به نسبت و سهم خود استانداردسازی شود، گفت: باید نیروهای جوان با دانش را برای استفاده در حوزه فنی و استانداردسازی از ظرفیت آنها  استفاده کرد.

کلانتری با بیان اینکه از  انرژی خورشیدی در استان باید استفاده بیشتری شود، گفت: باید ارزیابی استفاده از انرژی خورشیدی نسبت به سایر نقاط کشور مورد بررسی و در آن راستا گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه طرح برق امید سبب اتفاق بزرگی در کشور می‌شود، گفت: با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی با استفاده از انرژی های تجدید پذیر سرانه هزینه ها برای خانوارها در حوزه برق  می‌تواند به صفر برسد.


استاندار در خصوص تهاتر و مولد سازی دستگاه ها گفت: حدود ۱۲۳۰ میلیارد ریال از محل تهاتر در استان استفاده شده و در سال جاری به همه دستگاه ها و بانک ها تاکید می کنم در بحث مولد سازی عملکردها رصد می شود و هیچ دستگاهی نمی تواند از این موضوع عبور کند زیرا تکلیف قانونی و شرایط و ردیف بودجه است و اگر دستگاهی تعلل کند برخورد خواهیم داشت.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول