اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

امسال کمیته امداد 200 هزار شغل در کشور ایجاد می‌کند

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: ماموریت اصلی امسال کمیته امداد کشور ایجاد 200 هزار شغل برای مددجویان است.

امسال کمیته امداد 200 هزار شغل در کشور ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آزادشهر، مرتضی بختیاری پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از شرکت «سبزینه» گلستان در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حکم بنده، ماموریت اصلی ما ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد است.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توانمندسازی مددجویان تصریح کرد: توانمندسازی، اشتغال و مسکن از مقوله‌های مهم این نهاد انقلابی بوده با ایجاد فرهنگ کار و تلاش و جهادی بودن بتوانیم کار بزرگ اشتغال را برای کشور مهیا کنیم.

طرح «راهبران شغلی» از سال گذشته در کشور اجرا می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه طرح «راهبران شغلی» از سال گذشته در کشور اجرا می‌شود، ادامه داد: در این طرح روش‌های علمی روز توسط متخصصان و تحصیل‌کنندگان و در مواردی توسط شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد اشتغال مددجویان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به طرح راهبران شغلی در شرکت «سبزینه» گلستان واقع در خان‌ببین خاطرنشان کرد: در این شرکت زنجیره تولید از مبدا تا مقصد توسط افراد تحصیل کرده و متخصص ایجاد شده و این افراد توانستند در یک کار بزرگ برای ۱۲۸ نفر از مددجویان شهرستان آزادشهر شغل ایجاد کنند.
بختیاری گفت: در این طرح تولید نشاء، تولید گیاهان دارویی، تهیه میوه‌خشک و غیره با تنوع شغلی فراوان طی دوره‌های آموزشی به مددجویان ارائه شده و در همین راستا شغل‌های مورد نظر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد ایجاد اشتغال کشور توسط این طرح ایجاد می‌شود، بیان داشت: به همه استان‌ها امسال ابلاغ شده تا ۵۰ درصد از اشتغال‌ها توسط کمیته امداد از طریق طرح راهبران شغلی برای مددجویان فراهم شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم امسال کمیته امداد ایجاد ۲۰۰ هزار شغل با اعتبار ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای مددجویان تحت پوشش این نهاد است.
وی تصریح کرد: زنجیره تولید حلقه مفقوده است که اگر فعال شود دست بسیاری از واسطه‌ها کوتاه شده و از این طریق منفعت بیشتری به کشاورزان و باغداران خواهد رسید.

انتهای پیام/2307/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول