اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کرونا سال دشواری برای مدیریت آلودگی هوا رقم زد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: افزایش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون طی شش ماهه دوم امسال می‌تواند اثرات مضاعفی بر شیوع ویروس کرونا داشته باشد.

کرونا سال دشواری برای مدیریت آلودگی هوا رقم زد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، رضا میرزائی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه افزایش غلظت ذرات معلق در هوا تشدید شیوع بیماری کرونا را در پی دارد که لازم است مردم در این زمینه آگاهی لازم را داشته باشند.

وی افزود:  طبق اطلاعات علمی و تجربه تعدادی از کشورهای اروپایی، ثابت شده که شدت آلودگی هوا، به خصوص در شهرهای بزرگ در شیوع بیماری کرونا مؤثر است و موجب تشدید بیماری‌های ناشی از ویروش کووید 19 می‌شود و همین مسئله افزایش مبتلایان و فوت شدگان ناشی از این بیماری را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست  پیشنهادهای کم هزینه و در عین حال قابل اجرا در کوتاه مدت را برای مدیریت آلودگی هوا طی شش ماهه دوم امسال به ستاد ملی کرونا ارائه کرده است، ادامه داد: چنانچه این مصوبات در ستاد به تصویب برسد می‌تواند نقش موثری در کنترل این بیماری داشته باشد.

وی بیان کرد: امسال در فصول پاییز و زمستان و سردی هوا و همزمانی آن با شیوع ویروس کووید 19، شاهد مشکلاتی برای مدیریت  وضعیت کیفی هوا خواهیم بود که نیازمند هماهنگی‌ها و همکاری‌های بیشتری بین تمام دستگاه‌ها برای برون‌رفت از این مشکل هستیم، و امیدواریم امسال با وجود شرایط سختی که داریم که با هماهنگی و همکاری‌های لازم به سلامت از آن عبور کنیم.

میرزایی گفت: امروز شاخص کیفیت هوای این کلانشهر برای هفتمین روز متوالی در ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان مرکزی ناسالم ثبت شده و ارزیابی داده‌ها حکایت از زیان‌بار بودن شرایط کنونی برای گروه‌های سنی حساس دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات پایگاه سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، شاخص کیفیت هوای اراک  ساعت هفت صبح امروز (چهارشنبه) به ۱۰۸ رسید که بالاتر از استاندارد مجاز و نشانگر شرایط هشدار است.

وی بیان کرد: بیشترین سهم آلایندگی ترکیبات موجود در هوای اراک را امروز ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون شامل می‌شوند و  بالاترین شاخص آلودگی از ایستگاه استانداری واقع در میدان حافظیه این شهر ثبت شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول